Thisismylife

Alla inlägg under oktober 2009

Av Isabelle - 29 oktober 2009 15:47

Ikväll är det Rosa Bandet galan! Ni har väl skänkt en slant? Jag har köpt en reflex som jag har på nya jackan :)

Har ni inte gjort det passa på, pengar till bra ändamål gillar jag. Kanske sånt man ska jobba med när man blir stor :)

Av Isabelle - 28 oktober 2009 21:57

Oj nu har jag missat några dagar igen. Men dom går ju så jävla fort så de är helt sjukt. I måndags jobbade jag mellan 08-21.45 och vårat internet på jobbet vill inte vara med nå mer så de blev en tv/ kortspels kväll. Sen var jag död, upp på tisdagen för jobb igen. Tur att vi har så sköna chefer som är riktiga optimister :) Dom skulle byta lokaler och vi var 4st som skulle hjälpa dom att flytta. Jag fick då det stora uppdraget och köra skåpsläp vagnen eftersom jag är van att köra hästsläpp. Väl igenomtänkt av Marie och Anna antar jag ;) Så nu har man visat Blg att jag är grym på att backa med släp :) I vilket fall skulle vi jobba mellan 8-12 och de skulle högst ta 2 fulla släpvagnar..

HAHA säger jag när klockan var 12.00 hade vi kört 2 omgånger och de var minst 2st till. Så dom bjöd på lunch på thai/sushi buffé och sen fortsatte vi, men jag och Jennifer var tvugna att åka vid halv 3 för jag behövde hem och byta kläder för sen skulle jag till H-mora och hämta My för att sedan åka till Romme på licens kurs och sedan tillbaka till h-mora så jag var inte hemma förens 22.45 Så från halv 8-22.45 så var jag hemma 20min på hela dan. Ganska bra arbetsdag om man vill sova gott:)


Licenskursen gick sådär denna gång, vi hade spår 1 och voltningen och allt var bra förutom att vi åkte dit för tjuvstart typ 4ggr. Och desto längre jag tog ut volten bakåt så blev My snabbare och snabbare framåt, helt sjukt.. haha men vi kom iväg tillsist men hon tappade travet. Hon hade lite för tunga skor och hade fått på sig brodd.

Men men vi kan inte alltid ligga på topp, nästa vecka får mysan vila och jag ska ha någon annan häst. Vet inte ens vad den heter ska och pröva den på fredag var tanken. Sen har jag även fått förfrågan av Elinor och rida in en häst åt en av hennes hästägare för att den är för liten och hon för lång. Så jag har äntligen insett va bra de är och vara kort, man kan rida alla sorters hästar! De är ett stort +.

På min häst front ser de ljust ut, Lady har vart riktigt peppad den senaste tiden. Idag var hon galen i hagen när pappa skulle ta in henne så jag fick gå och hjälpa han. Hon bara sprang runt och retades, tyckte de va hur kul som helst att vi jagade henne och de tyckte ju dom andra va skit kul oxå så dom skulle ju givetvis oxå hjälpa till genom att kuta runt i hagen. Men de tog nog bara 10-15min innan vi fick in henne i stallet. I morgon ska jag åka till Romme för lite snabbjobb och ladda ur henne totalt. Det blir värmning 3st varv, skritt, 2140 i 1.30 tempo, skritt, sen 1640 i 1.25 tempo.

Sen ska Olivia skos,så på fredag får jag köra henne igen och se om de blivit någon förändring *hoppas*

Lady ska anmälas till Romme den 6/11 1640a.


Nej nog för denna gång, ska dricka upp min julmust och mysa med Jimmy som precis kom hem. Filmtajm!

Av Isabelle - 25 oktober 2009 21:48

Jag är så jävla trött idag, funderar på om omställning av tiden har med det att göra...

Kikade på statistiken nu över bloggen och jag är förvånad över hur många som faktiskt följer mig. De blir snart att slå blondinbella då;) haha tänk och sitta och skriva hela dagarna, lägga ut videoklipp och bilder om sitt liv och kunna leva på de. Skulle väl va nått ;) 2000 frysit fast slår vi oss in i blogg sverige *not*

De skulle inte jag palla iaf..


Måste bara beklaga mig idag oxå, en del människor är då verkligen inte vad dom utger sig för. Så trött på att jag alltid ska bli inblandad i allt. De räcker med att någon ser mig eller att jag gått förbi så blir jag indragen i det. På både gott och ont! Idag blev jag bara matt, hur orkar en del? Lägga energi på helt ovesäntliga saker bara för att man är trevlig. Inte konstigt att jag bara blir mer och mer osocial, jag orkar helt enkelt inte med alla andras liv de räcker väl med mitt eget!


Ibland vill jag bara rymma och lämna allt! För en kort period och sedan komma tillbaka så man hittar energin igen och ser saker ur flera synvinklar. Tänk vad enkelt det är att bli enformig...


Jag känner själv att 2009 inte varit som jag tänkt mig, jag bara krånglar till saker och låser mig fast.

När ska jag få åka på mitt livsresa?

Men hur ska jag kunna klara mig utan hästar?


Läste ett citat idag som gav mig ideér.

"Fantasi är det vi vill ha, verkligheten är det vi får"

Det utrycker så mycket känslor..


     

Av Isabelle - 24 oktober 2009 20:46

MEN JÄVLA SKIT! Jag skrev ett hur bra, mellan långt inlägg och då laggar datorn! Så nu är jag jävligt lack och vägrar skriv om det!!!!!!


Jävla k*k dator med skit internet! och Hata åsen för mottagningen SUGER!

Varför kan man inte både spara och publicera inlägget???!!!!! 

Av Isabelle - 21 oktober 2009 20:45

Jag vill så himla mycket men är inte helt säker på hur jag ska lyckas. Om de bara fanns någon man kunde berätta alla ideér för som hjälper en och sållar bort allt ologiskt och som inte dömer en utan sägar gör det! Du kommer klara det, jag kan hjälpa dig om det blir krångligt........


Bara pluggar och pluggar tänk att jag bara pluggar 2st ämnen men dom har då lyckas med å lägga sina inlämningar samma veckor :S

Sen har jag kört Lady, hon var så taggad så hon va helt galen, de så jävla kul och köra henne idag. Hon va helt GALEN! Sen Olivia och de var länge sen jag var så jävla skitig. riktig lerinpackning. Sen kom Maria och ryckte ur vargtänderna på stackan, som nu får hon en lugn vecka medans de läker. HOPPAS de hjälper nu då så hon kommer ner på jorden och kommer får ett kanon år som 4åring :) Skulle ha knäppt kort tänkte jag, men glömde såklart kameran hemma....


Hittade lite minnen nyss, jobbiga men jag kommer aldrig att glömma.

R.I.P

Malin Ristvall

och

Malin Zetterblad

Ni kommer alltid att finnas i mitt hjärta älskade vänner.

Har bestämt mig för att orka gå igenom alla bilder plocka ut kort och framkalla. Sätta upp er på väggen med Isaaq och Petra.

4st älskade vänner och ingen har fått äldre än 20år.

De känns konstig att jag har blivit äldre än min kusin :(


http://www.youtube.com/watch?v=UHa6I-XBuB4&feature=player_embedded

Malin Ristvall

Av Isabelle - 20 oktober 2009 21:37

 Helgen med Hanna var väldigt trevlig, önskar jag kunde få träffa henne oftare :) På lördagen tog vi dejt med Anna oxå, vi åt mat på Athena (samtidigt som vi firade Jimmys "släktingar" vi hade dock eget bord. Sen åkte Anna hem och vi fortsatte till Lingon för nått fest liknande.. Ganska mycket öl spel, poker och Weii mario kart, men kul var de :)


Måndagen var lugn, hade engelska och sen var jag ut och körde Lady till sopptippen och tillbaka ca 1,6 mil. Trök på henne några km där vägen var bra och hon kändes skit fin :)


Idag har jag hunnit vara till borlänge 2ggr igen, vid lunch var jag upp och hade utvecklingssamtal med en av våra chefer och de kändes bra kunde säga precis vad jag tyckte och tänkte. och precis nu kom jag på vad jag inte tog upp som jag skulle ha gjort.... TYPISKT!

Sen var det monté licens nu på kvällen igen med My. Allt som kunde vara emot oss var nog de. Dimman va så tät på banan att du såg inte längre än 20 högst 30m framför dig. Banan var en enda stor lerpöl, så efter 1½ varv såg jag absolut ingenting mer, kunde inte ens avgöra vart bangränsen gick.. haha de va helt sjukt! och i domartornet krånglade det oxå. Efter loppet på teorin så kunde vi inte se filmen heller för all dimma, ibland såg man några hjälmar bara. Så bättre lycka nästa gång. Loppet gick för övrigt bra, gjorde en fuling mot Jennie. Fast mest för att jag inte såg varken henne eller framför mig.

Nu måste jag ta tag i pluggandet, mitt första engelska prov i b kursen på torsdag, mitt första prov överhuvetaget sen gud vet när :S Sen har jag min sista inlämning i småföretagande b på fredag, behöver ett till VG för att säkra mitt betyg :) Sen är det 2v till och sluttenta och sen är jag helt klar med de:)


Fast inga rekomendationer på att plugga fast man inte behöver, nu har jag läst 200p till som jag egentligen inte behöver tänk vad duktig jag är (onödig) :)

Av Isabelle - 18 oktober 2009 11:30

Hanna Panna är här :) Idag ska vi ha bakis dag och mys innan hon åker hem. Jag måste iofs åka ut till stallet och köra Olivia idag. Igår så började vi med att laga lite mat, sen åkte jag, Hanna och Elliot till stallet. Hanna följde med ut på en liten körtur i rockaden bakom Lady. Vi åkte till stoltens fäbod och jag visade henne runt.

En ny affärsidé ta sthlmare på en tur i rockaden visa dom fina stigar och stugor och ta betalt..haha

Vilken dröm och hästarna blir ju tränade på köpet :)



På kvällen kom Anna oxå, vi snackade skit och sen åt vi på Athena. Jimmys släkt firade födelsedagar medan vi firade och höll oss lite på kanten. Sen drog vi hem till lingon där blev vi kvar till 2, sen hem för lite natta mat,scrubs och sängen! Nu är jag hungrig, funderar på att baka lite mera blåbärsmuffins, dom går som smör i solsken :)

Av Isabelle - 16 oktober 2009 11:15

 

Haha, Hoppas Pullis inte blir sur för denna bild ;) 

 

Älskling <3

 

Älskade Rhodos och hav. Dock var fiskarna läskiga och små åt på fötterna..

  

Vi, på lardos uppe på akropolis ca 103m öh.

 

En drink i helgen kanske?!

 

ps.9 dgr utan :) ds.

Presentation


Isabelle heter jag är 22år. Här kan du läsa om min vardag, mina hästar och alla galenskaper jag hittar på :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards