Thisismylife

Alla inlägg under april 2010

Av Isabelle - 28 april 2010 22:23

Hela 17 dagar har, a gud vad tiden gar. Men de kanske ar for man gor sina saker o sover o jobbar o sover. Jag och Fia har aven fixat vara bestyr mandag o tisdag. Lamnat o hamtat tvatt, handlat, atit osv. Nu har vi verkligen laddat allt. Idag hade jag 10 hastar att ta hand om lixsa anda tills lordag nar vi aker. Fia aker tidigt i morgon bitti, o hon har vart snall o skrivit lappar och forhoppningsvis har hon tjatat in allt jag behover veta infor farden. Men tusan va mkt grejer de ar assa! men a andra sidan sa ar de ju 17st hastar som ska ivag oxa. jaja slut tjatat om de. jag ska bo i trailen med 9 hastar de ska jag koncenterar mig pa. Tanker iofs sova de mesta av farden. I north carolina overnattar vi, da har vi sen lite mindre an halften kvar. Sa kortiden ar ca 20h men de tar 2 dagar for oss..

 

Annars hander de inte sa mkt som sagt. Sa jag har borjat fundera pa vad jag ska gora nar jag kommer hem o fick san jakla bra ide. Men da vare ju de dar med pengar igen. Ska ta o rakna lite pa de o ta mig en funderare. Sa kom jag ju pa att jag vill ha ett hus oxa eller en liten stuga o flytta till :) Tank va gulligt o man fick mala precis som man ville o bygga o greja :) Men da maste man ju ha ett jobb o pengar o ja har ju varken jobb lr pengar sa jag ska bli hemlos. For val forsoka hitta mig ett hastjobb nar jag kommer hem oxa da.... o justja jobb far man ju inte om man inte pluggar o de far vi val se hur de gar med de till hosten da..

 

For ovrigt sa har jag kommit pa den smarta iden att jag ska gora isbitar i massor i frysen som jag ska lagga i en pase sa jag for kallt vatten o lask forta dagen iaf :) Har tankt till lite tkr jag, knackebrod o philadelphia, korsbarstomater, applen,morotter, sallad,cola,chips,godis,jordgubbar, bananer, youghurt, vatten, kakor,lok o feta ost. Sen blir de nog na pasta o tonfisk med lite dressing till allt de dar. laddar upp sa jag verkligen inte blir hungrig, fet av att ata for jag har langtrakigt. a korsord tidning, mp3 o bocker! Snart sa snart!

 

Pratade med Eva idag oxa, de va trevligt o hora dalmal igen :) Mamma orolig som vanligt, sen prata med min syster o Linnea :) De kanns bra :) Saknar er allihopa o pappa o hastarna O SAKLART JIMMY o ELLIOT :)

 

Nej nu ska jag gora na vettigt :)

See you!

Av Isabelle - 26 april 2010 21:05

Nu har jag nagra dagar att ta igen, men de gor inget. Tankte sa har, Lordagar ar bloggfria dagar :) ingen som laser anda, o sondagar ar ju typ min enda lediga dag. Sa da tanker jag bara blogga om jag inte har na annat for mig.

 

SA vi borjar med lordag, vi jobbade som vanligt. Nagra hastagare var har, sa bland annat en av mina fick visa upp sig :) alltid roligt, samtidigt som V75 gick hemma i Sverige sa jag var ju tvungen springa emellan for o halla koll pa Erik som deb. i Sverige oxa :) Som tur va, var de kanon vader och de gick toppen for bada hastarna pa varsitt hall av varlden :) GRATTIS JENNIE O ERIK <3 

Solade lite efter jag slutat, fatt en bok av Jonas sa jag satt pa en solstol och laste lite. Sen blev de dusch o jag tankte gora tidig kvaller for att de inte fanns sa mkt o gora. Men vi 19.15 knackade de pa dorren och Fia fragade om vi skulle aka in till Delray o kaka o kanske ta en drink eller 3. Sa de var bara att svirra om o platta haret pa med smink o forsoka se duglig ut :)

Vi akte in, o jag har ju aldrig vart inne i "city" tidigare sa de va riktigt kul :) Gick pa en sportbar och kakade kycklingvingar m. blue cheese o pommes. Till det blev de mojitas pineapple. Men nan annanas smakade den da inte iaf. O lika roligt varje gang jag satter fram mitt svenska korkort, dom funderar trixar o fixar, sen fragar dom "Are u 21?" haha varfor kan alla inte ha samma, sa folk fattar. For dom ar inte smarta pa denna sida jorden iaf! Sen gick vi runt och kollade pa lite folk, assa vi var nog dom yngsta som var ute. FLORIDA AR 40+arnas land! Sa are bara! Sen akte vi hem och la oss :)

 

Gick inte ut till hastarna forens halv 9 pa sondan, mocka o fixa sen skulle jag o Fia aka till stranden. Vi kopte kyckling burgare och vaxlade min paycheck pa peanuts. Sen akte vi till stranden, men jag tyckte inte vadret var de baste. Typ skitvarmt o sa disit. O de blaste pa stranden herrejavlar! men dom hade solstolar med nanting som liknar de solskydd man drar upp pa barnvagnar sa de blev kanon. Men vi fick sand overallt, sa skulle vi bada. haha ja,de va lite kallt nar man skulle i, men vagarna var sa storra att nar man gick ut akte man in lika fort igen. Jattestromt var de. Men ca 2,5h va vi dar o nog var vi roda nar vi kom hem. Trots vi anvant solskyddsfaktor. Sen akte vi pa dunkin donats?! tror jag de heter pa vagen hem o sen fodrade vi. Jag la mig o kolla pa film o somna fore halv 8..haha

 

I dag ar de mandag igen, o jag hade lite sovmorgon eftersom hastarna har ledigt o vi bara mockar o packar i princip. Men idag vaknade jag anda tidigt av att jag trodde taket skulle flyga av, de bloste o regna som FAAAAN! Gick ut vi 7 da verkligen oste de ner o sen borjade de aska o blixtra o allt samtidigt fran typ kvart over 7-strax efter 12. o nara var de a, sag blixten sla ner o sen dundra de o alla foglar flog upp i himlen! helt galet! o sen varje gang man trodde de slutat so kommer de bara annu mer o varre! Jag o Fia akte o kopte lunch pa Subway for jakla gott asso, sa nu kan jag o alskling aka till Sub i Blg oxa :)

 

Aja de var nog allt for denna gang, haller pa med sa mkt samtidigt sa jag hinner inte med o koncentrera mig pa de jag ska skriva ens :)

Hade bra allihop! Kram <3

Av Isabelle - 23 april 2010 23:37

Kom pa idag att jag faktiskt inte talat om hur detta enorma ormrade ser ut :) Sa de tankte jag gora, sa hittade jag ju lite bilder pa google sa ni kan fa se lite hur de ser ut iaf :)

 

Sunshine Meadows heter placet ar jakligt stort! vet faktiskt inte hur stort.

Men ett omrade som man aker in genom grindar o sadar, aven om jag aldrig sett de stangt.

 

Det ar ca 17stallar som jag raknat till, a varje stall har 40boxar, o langst ut i anderna 4 rum.

Vi har en rakbana, vet inte hur lang.

En miles bana och en innerbana pa 1000m, sen innanfor de en stor sjo, vet inte om de raknas som de, men den ar iaf minst 500m lang och djup. Dar bor alla ackliga sjur, as giftiga ormar som beroende pa vilken man fragar sa far man till svar att du dor innan 30-60 minuter om du inte far sjukvard. Sen finns de fiskar, aligators och massa annat.

De finns hagar typ overallt, vet inte hur manga, inte jattestora men dom kan springa i dom och man kan fa jaga dom dar inne. Vi har dusch spiltor ute med kjettingar. Folk som fixar med dygn vagnar och span och skoter om allt.

Men sen finns de aven 3 longeringsvolter, ca 10 olika rid paddockar for olika sorters ridning. Ridslingor osv. For de ar ju inte bara trav har, utan du har dressyr hastar, hopphastar, lippizzanare, westernfolk, ponnier i alla kategorier. Ja de finns allt pa detta enorma stalle! Men indelat da, fast nar travarna ar klara for dagen kommer alla ryttare fram o man ser dom galoppera langsamt langsamt pa bana.. Nodvandigt ar fragan? ska de va sa ska de. jag skulle tok rejsa ett varv for o se hur fort de gar ;)

For travintresserad kan jag meddela att dom storre tranarna har forutom jonas ar nog Lindy Farm och Continetal for dom som ar lite med.

Hmm, vet inte om de ar na mer. Maste utforska lite till.

Jo justja, de finns 3st langor som ser ut som stallen dar de ar lagenheter som folk bor i. Eller nu tog jag i, rum snarare utan dusch o toalett, de ar gemensamt. a de ar nog oxa ca 40st i varje langa. Sen finns de en restaurang. Har bara atit en bagel dar. Alla sager att de inte ar bra mat dar. men duger i krig typ.

 

 

Der ser man lilla "sjon"

    Banan

  En del av stallet.

     Skylten vid ifarten

 

Allt om de!

Sen har jag sett flera olika satt, en for hundar en for hastar. ska snart rada upp de for er.De finns olika satt att ta sig fram och frakta saker har.

Hast

Man kan rida eller kora den.

Ga med den osv.

Men har kan man aven motionera en eller flera med golfbilen. Ha dom pa slapp efter.

Man kor dom till hagarna, fast de inte ar langt.

Om nagon rider kommer oftast nan annan i en golfbil bredvid den som sallskap.

 

Hund

Man kan ga med dom eller cykla.

Annars kan man ju lata hunden ga o man tar golfbilen.

Eller varfor inte lata hunden/hundarna aka med i bilen ett par varv. Oftast ar den nan hund som aker och den andra springer bredvid.

 

hmm, har jag sagt att dom ar lata och feta i detta land?!

 

Nu vet jag inte riktigt om de var na mer jag tankte pa, men har fatt lon idag. sa harligt. ska forsoka lagga undan 100-200 dollar i veckan. Sa kanske man har lite pengar med sig hem igen :) Annars har dagen gatt fort, tog sovmorgon och borjade halv 6 ist och var klar med allt till kl 13. fast jag hade fodring idag sa jag fick gora de vid 4 igen. i man har jag mest joggare, en tranare och sen ar de sondag och man mockar och sen ar man ledig :) Ska kanske forsoka fa Fia med mig till stranden om de ar fint vader, eller en shopping runda :) Foresten vadret var som tidigare idag men varre, har aldrig vart med om att de ar sa kvavt! Sa fort du andades sa svettades du, de rinner so fort man gor natt! Helt galet, Bekah sa att de var 86 farenhait?! tror jag de heter:S

 

Maste iofs tillagna detta till Janne. Du behover inte vara orolig de finns fetaost i detta land oxa ;)

Alskling saknar och tanker pa dig <3, men dagarna gar sa fort att jag snart ar hemma hos dig och Elliot igen <3. Och jag hoppas inte han rullar fram da ;) isf blir ni portade pa Milano :)

Foresten, svensk mjolk, kottbullar och KEBAB saknar jag som fan. Har val aldrig vart utan KEBAB sa har lange nagonsin :)

 

Over and out! Nu ska lagas tacos o justja ska ga in i linns rum a hamta lite filmer :) Ar ju nyborjare sa varmer upp men engelska filmer med engelsk text sa jag hinner med. Laddar for Sex and the city filmen 2 som kommer nu i may har nere och sen i borjan av Juni sa kommer ju twillight! De laddar vi for :D

Av Isabelle - 22 april 2010 22:11

Hmm, vet inte vart jag ska borja. Men kan fortsatta pa igar. Efter vi slutat och grejat sa akte jag och Fia till Chillis a kaka och drack margaritas. Kan vara den basta nagansin! Har i lilla landet lagom sa dricker man ungefar tequilla till allt ist for vodka som oss. Riktigt trevlig avslutning pa kvallen!

 

Sen hem och ner i sangen, laste lite. men jag orkade inte, sa jag minns inte ens vag jag last. De blir ju ganska tidiga kvallar eftersom jag gar upp sa tidigt. men vad gor val de :)

 

Idag har de vart en hord dag! Hade 3 race hastar och en joggare, drog ut och jogga 06.20 i morse for att sedan hinna fixa allt tills forsta heatet kl 07.45 Sen har hastarna bara bytt av varandra. Och det varsta ar ju dessa badhinkar och krangla. mkt barande och man maste hela tiden planera varenda minut. For trackningen tar mkt tid sen oxa, man ska ga med dom i ca 20-25min efter att dom duschat for att fa ner flase och ga ur mjolksyra. Och idag har de inte varit ett moln pa himlen a runt 30 grader sa svetten har sprutat pa mig oxa sa fort jag gjort natt. va iaf in och smorjde nacke och axlar idag. Sa jag kanske klarar mig lite, for de svider redan ganska rejallt.

Men som tur va har jag Aloe Vera gel med mig. Akta dessutom, de ar min raddning kan jag lova.

Sen eftersom alla hastar ar korda blev de lang genomgang av varje hast och ar sa jakla trott pa plasthandskar sa ne kylleran skulle pa sa tog jag handerna. Se nu ar jag helt lerig, tur att tvattmaskinen ar utanfor mitt rum och ska ga a lagga i mina klader dar. Sen var Vet hit och gick igenom en av mina som haller pa a vaxer, sa han fick lite salvor till knana. men dom ger dom lugnande harejavlar! trodde hela hasten skulle trilla omkull.

 

Sen fick jag aven reda pa att jag far aka annu tidigare nasta vecka till NJ :D Inte for att jag klagar pa FL, men roligt och fa se alla stjanor tavla och traffa alla igen, nu nar vi ar sa fa har. Och Linn som planerat att visa bade de ena och de andra :)

 

Haller pa o knapper jattemkt kort och hoppas pa att vi kan fora over till Linns dator o sen ut har. Men vi far se, ar ju inte helt 100 po om vi har internet uppe i NJ sa de blir intressant att se. 

 

Forovrigt har jag fatt en inneboende i mitt rum. Vill inte ha han dar, men ar dock javligt snabb och inte sa latt att fanga! En javla salamander, o saklart den storta som jag har sett har nere. Ser nestan ut som en geko.

 

Vill bara saga att jag har SKAVSAR! Ja har aldrig skavsar annars ju!

Hoppas alla har de bra dar hemma, kul att sa manga foljer min tripp har pa bloggen! ska verkligen forsoka gora den roligare :)

SEE YOOOO!

Av Isabelle - 21 april 2010 21:19

I morse var jag helt slut, fast jag somna vi 8 igar typ. Motte Linn som akte nar jag skulle borja. Skulle aldrig orka aka sadar langt alles sjalv. A inte far man prata i telefon nar man kor i detta land heller och man far inte kissa i det fria heller. Dom har sa mkt konstiga regler sa halften vore nog.

 

Idag skulle alla hastar tranas men vadret hade fortstort banan an en gang. Sa nu forsoker vi pa nytt till i man. Vi har bara joggat pa innerbanan. O jag som skyndade mig sa dant i morse for att kora min joggare innan fortkorningen. A antligen fick jag se min aligator :) Dock bara en men iaf, den gled i vattnet, trodde de var en pinne forst. Jag stannade till och med och tittade pa den, den var i vassen i svangen. ca 30-40m ifran mig. Sag den jattebra, ogon o rygg o sen flaxade den till med svansen och dok ner.

Berattade de for Beckah som vet vart dom stora bor, vi ska ta golfbilen dit och titta nan dag nu innan vi aker. O jag ska ta med mig kameran, dom ar tydligen 12-15 feet langa inte for jag vet hur langt de ar men iaf:p

 

annars har dagen gatt i racer fart.

Blev av med en pass hast oxa, slapp I Feel Speed som bara ater manniskor sa nu har jag bara 4 igen. SA jakla nice :)

Nu ska jag fixa en tvattmaskin och fodra hastarna.

 

 

Om nagon undrar sa har jag inte blivit tjock an, ater bara lite onyttigt och lagar de mesta sjalv. Med tanke pa att allt amerikanskt inte smakar natt lr ar frityr!

Tror faktiskt att jag gatt ner i vikt ist. Byxorna trillar av, o ingen rov har jag kvar heller.

 

Hmm, va ju nagat jag skulle skriva men har redan glomt de.

Jo justja, igar va de lite sol, nar vi slutat och jag duschat sa jag till Linn, tror jag brant mig lite. Hon bara jo jag sag de. O de ahar ju inte ens vart varmt idag :S okej, vad ar da varme har nere?!

 

Nu kommer jag inte pa na mer, skriv om ni har nagra fragor. Min fantasi borjar ta slut!

9 dagar till NJ!

Av Isabelle - 20 april 2010 22:07

Hander mkt grejer har nu. Idag blev de en lang dag pga vadret igar. Vilket betydde att alla mina 5 hastar skulle koras idag. Jag korde 3st sjalv och Jonas dom andra 2. Tankte jag skulle beskriva en dag for er.

04.00 Jag gar upp och gor mig i ordning

04.15 ar jag ute hos hastarna och beroende pa vilka som ska koras borjar jag slappa ut i min hage, sen mockar man, spanar, fixar nytt vatten, gor mat i brukarna. Vid ca 06.00 ar jag klar och da ar de dax att borja kora. Vi har ett schema att ga efter och sen far man fixa och trix bast man kan fore 12.00 ska alla vara korda hellst! och de hinner man latt! idag han jag fixa 5 hastar pa 5h. Vilket inte ar latt, de hinner man. Men nu ska alla veta att man duschar alla hastar oavsett och man gor de inte med dusch utan med svamp o hink, en med shampoo i och en med bara vatten i. o sen gnuggar man a grejar.

 

Sen ar de dax att tvatta sin vagn,sele o huvudlag o allt de dar. sen for hastarna sin skonhetsbehandling med allt vad det innebar a sen slutar man for dagen om man inte har fodring, vilket vi har ca varannan dag nu.

 

I man bitti aker linn, blir lite ensamt. Sen aker Jonas o Christine i helgen, Firman aker pa fredan och Beckah nasta vecka. SA hastarna ar ledig nasta vecka o jag o Fia haller stallningarna med packing o allt innan vi far aka.

 

Aja allt for idag :) Ska ga o vara lite social :)

Ha de bra Sverige!

 

Och om nagon  ar sugen po jobb har nere, hor garna av er. Jonas ar alltid i behov av folk o lika sa alla andra stallar oxa :) De ar en latt vard upplevelse kan jag lova :)

Av Isabelle - 19 april 2010 23:07

Glomde skriva, man kan ga in pa Team JC stable pa facebook sa har ni koll dar, mina hastar heter I Feel Speed, Seducedbychocolate, Give you my word, Consus blue chip och ( Guiltywithanexuse) dar finns bilder, info och allt mojligt. En fan club! och mina ar 2aringar 2010 :)


har ar nagra bilder som Christine tagit :)

 

Consus Blue Chip


 

Give you my Word (t. ho.)

  

I Feel Speed ytterst

 

Seducedbychoclate


   

Linn


   


A varan logga :)


Bilderna ar fran fortkorningar och da are bara Fia och Jonas som kor (iaf oftast jag fick ju vara med forra veckan med consus)

eftersom manga hastagare och andra nyfikna kommer hit och kollar hastarna har dom sitt nummer pa huvet och i varje bas sitter en lapp med namn och stamtavla, men numret har man bara pa nar dom gar fort.

Av Isabelle - 19 april 2010 22:46

Blev ett langt mellanrum mellan tiden har, hander ju inte sa jattemkt sa kanske lite trakig lasning for er varje dag. Har iaf vart har i 8 dgr och de kanns som jag kom igar kan jag lova, tiden bara springer forbi en.

 

Forra onsdagen okte 2 svenska tjejer hem och Carro akte tidigt fredag morgon, men stackarna har inte kommit fran USA an pagrund av Island sa tidigast i veckan for dom lamna landet kanske, stackarna!

 

Annars vad har hant, jag har kommit pa vad jag ogillar med USA, ni ska fa en lista har

1. Dom dricker inte Fanta, de gar knappt att fa tag pa..!

2. Hitta tjocktrojor i  Florida ar skitsvart, dom ska ju bara ha tunna langarmade trojor.

3. De finns inga unga tjejer/killar alls typ har, assa de ar verkligen bara gamlingar :S

 

Jag har fatt en till passhast nu sista tiden har nere, Linn aker upp pa onsdag med 5st hastar och jag o Fia aker upp sist vid forsta maj med babisarna. Jag fragade hur jag skulle aka, med hastarna eller sa.

Men till svar fick jag; antingen ska du kora en bil, aka hastbussen lr med Fia?!

Jag holl pa att do och vill verkligen inte kora bil i Usa vilket jag sa oxa. De tar lixom 20h upp till New Jersey...

Sa mamma du behover inte vara orolig nu!

 

Idag har de regnat satan och nar de oser ner har sa oser de verkligen! Vilket betyder att vattnet hinner inte rinna undan sa att man kan inte ha hastarna ute o inte kora.

 

O foresten igar var jag och Linn forst pa manikyr & predikyr a sen akte vi till Sawgrass Mall. De dar med M&P var ju varsta lyxen, dom gjorde ju verkligen allt och masserade aven. Och de dar shoppingcentret var skit stort ca 200 affarer sa Linn, grejer och folk overallt. Shoppade loss for min lon, kandes jakligt bra! Blev ett par nya skor o jobba i, jeans shorts, mat, kanelbullar (inte lika goda som i Sverige) och sen blev de 10 par trosor och en bh pa victorias secret ;) vi va dar i flera timmar och jag vet faktiskt inte hur mkt vi sag. Men jag kan nog redan nu saga att jag kommer ha en helt ny gaderob med mig hem. Allt ar sa jakla billigt!

 

Alla dessa bilder jag forsokt lagga in gick inte, datorn kanner inte igen min camera och blockerar den. men de finns lite bilder pa datorn redan, sa ni far klara er med de sa lange :D

 

Over and out to the sun :) 

Presentation


Isabelle heter jag är 22år. Här kan du läsa om min vardag, mina hästar och alla galenskaper jag hittar på :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards