Thisismylife

Alla inlägg under mars 2010

Av Isabelle - 13 mars 2010 22:59

Nu har jag krypit ner i sängen, jag och Elliot är helt färdiga efter idag.

 

Vi har varit i storvik på skoterträff och grillat kolbullar. Ja de är ju inte jag som är intresserad av skotrar direkt, men allt arrangerades av min släkting så vi var dit och hälsade på dom. Elliot var med i högsta hugg och har skällt på både hundar och människor hela dan. Ett tag blev jag fan galen, lilla jävla söta hund till att låta så ILLA! Linnea syrrans äldsta var oxå med, så vi åkte och röjde i stallet. Och jag säger bara gaah! Visst är gubben är gammal men han har ju hästtjejer där och hjälper han med hästarna. Hade de vart mitt stall, hade dom då inte fått komma tillbaka förens dom lärt sig hur man sköter hästar/stall.

Sen fick jag gosa med gamla Sölve, en fjording på 34år. De ni! Och den gubben visste fortfarande hur man hälsade på folk, genom att kolla fickorna efter godis och knuffas :) Sköter man sina djur med ÄKTA kärlek så lever som länge oxå.

 

Sen i morgon ska jag ringa ett samtal som avgör hur den närmaste tiden blir. bara allt löser sig utan gnat och tjafs. Sen ska vi pratas i stallet, hemliga stall möten gillar vi ;)

 

Sen ska jag ta hand om alla mina älsklingar, Elliot ska få ett bad, Jimmy som antagligen är bakfull och mina tre damer vill ha skönhets behandling, djupgående nu när dom håller på att fälla päls till höger och vänster. Tur att Jennifer kommer så hon kan fixa och dona med Scenic.

 

Nej nu är det natter efter att Anna och jag kollat på melodifestivalen tillsammans med en vinflaska! Och i morgon är de första sovmorgonen på vääääääldigt läääänge!

Seee you!

Av Isabelle - 11 mars 2010 16:55

Jag kan inte sluta le :) Trodde först att något dåligt hänt eftersom jag väntat och väntat och vääääääääntat på att få svar på mina frågor. Men som alltid tror man det värsta :) Allt kom som ett brev på posten idag. JIHOOOOO!!! Nu är allt så himla perfekt och är de ingen som vill ha mina hästar då? Snälla då :) Jag hoppas att familjen Ekenstein åtminståne vill ha en :)

 

Jag är så glad, jag är så glad :) gaaah! Det pirrar och kryper i hela kroppen. Det är en sån härligt speciell känsla.. Nästan som när man är kär :)     

 

Annars rullar dagarna på, älskling har börjat jobba ganska mkt medans jag knappt jobbar alls så de är ju jävligt bra komplement :) Så jag roar lilleman och hästarna och leker hemma fru men de är ganska jobbigt. Jag förstår hemmafruarna i hollywood asså ;) Förutom att jag har varken tid eller lust att smörja läpparna med läppstift var 5:e minut. Men annars ojojoj, dom dör nog snart.

 

Själv sitter jag ju på jobbet idag, de är ju torsdag. Denna dag har spenderats med Jennifer som är förkyld för att jag smittat henne :p Så kan de gå.. Dagen har gått fort, nu börjar dock magen kurra. Så de blir syrrans sallad gjord på vit quinoa (tror jag det stavas) och mer passande till allt de nyttiga, KÖTTBULLAR! Tadaa..haha

Slutar vid 21.45, så att kvällen blir att glo på tv eftersom dom visar sveriges värsta bilförare ikväll :D De är jävligt kul även om dom blonda jävlarna är pinsamma..

         

 Lilleman och älskling <3  

 

Over and out!

Av Isabelle - 9 mars 2010 15:09

Livet är för kort för att slarvas bort. Älska de människor som behandlar dig väl. Glöm, välj bort de som inte gör det. Tro på att det finns en orsak till allt som sker. Om du får en chans till, så grip tag i den med båda händerna. Om det ändrar ditt liv, så låt det ske! Ingen har sagt att livet ska vara lätt!

 

VÅGA var ett EGO och ta CHANSEN!

 

Våga= gör nått du aldrig trodde du skulle göra.

EGO= tänk på dig själv för engångs skull, vet du ditt mål med livet? Gör de du vill älskar människorna dig på riktigt så låter dom dig göra det.

Chansen= Vem vet, engång sen kan de vara försent eller så händer det inte igen.

 

Alla tjatar om ungar hela tiden. Och för min del så har jag inte ens kommit till den delen av mitt liv än. Jag tror på att leva livet, de kommer man behöver inte ha bråttom...

 

   


True friendships never ends!

Bloppis-annons
Av Isabelle - 9 mars 2010 07:59

Persbo Lady f-02 Söker någon som skulle kunna ha henne några månader, hellst någon som håller på att ta körlicens då hon är en toppen tjej. Hon har ingen galopptendens alls och hennes bästa år tidsmässig var 2008. Eller om någon skulle vilja betäcka henne hon har en väldigt fin stamtavla på både mor och fars sida. Hon har fått kanon fina extriös omdömen av Lindblom och han gillar henne skarpt.


Hon har även gått montélicens då hon tkr de är skitkul oxå, men hon är en liten dam ca 155cm. Jättesnäll att köra och rida, när man kör kan man sitta på längre tömmar och hon springer bara å vill man att de ska gå fortare så trycker man bara på lite.


Hon kan även som som sällskaps/lufs häst om någon vill ut och rida eller köra ibland. Då hon passar både nybörjare och mer vana.


Utlånas en period pga längre utlandsvistelse.


För mer info kontakta mig.

  

Hästar & Ridsport, Uthyres - Säter (Dalarnas län)
Telefon:    070-2763045
 
Av Isabelle - 9 mars 2010 07:31

Idag fyller min syster skit gammal :) (skojar bara) Grattis älskade syster! Ses ikväll.

 

Jag har förstått att bloggen funkar som bäst när man minst anar det. Gick upp för att kolla min mejl vid 7 normalt i mitt fall, svar NEJ!  Men jag väntar och väntar på fortsättningen som ska följa..

 

Så jag passar på att blogga, fick in bilder utan att datorn blev arg på mig. Kanske för att den är ny startad och verkar må bra än så länge. Tyvärr inga bilder från min födelsedag, för då verkar jag ha ha missat att använda kameran överhuve taget :S

 

Men men, ska lägga in flera mysig bilder.

 

Förövrigt, hade vi allvars snack igår och vi vet hur vi ska göra och allt känns jävligt bra! En storbörda som släppte från mina axlar kan jag lova! Nu håller jag på med fösäljning och utlåning av mina älskade 4 benta vänner. Äre nån som söker en underbar dam med ett stort hjärta att gosa med i min 3mån så säg till :) eller som behöver en sällskapshäst :)

Fortsättning följer..


Nu ska jag åka och släppa ut dom underbara varelserna & Elliot följer sjävklart med. Vad är roligare än dygnstacken lixom :p

 

  

 

3st halvsura tanter, eftersom alla vill ha uppmärksamhet.

Av Isabelle - 8 mars 2010 12:03

Förlåt än engång med den dåliga uppdateringen av bloggen. Men Jimmys dator är lite små dum, skulle lägga in massa bilder häromdagen och då koppla den ner från internet 3ggr innan jag gav mig. Sen har vårat 3:e fått fnatt så ibland går det jättefort och ibland går de tydligen knappt alls. Och den senaste perioden knappt alls! MORRRRRRRR!!!!

 

Denna vecka har jag vart i Romme Alpin 2ggr helt ofattbart :) Men gud vad jag älskar det. I Onsdags var jag och åkte med syrran och ungarna. Har inte åkt med min syster på säkert 8-10 år så de var jättekul :D Och Linnea som fyller 9 År(?) nästa månad är oxå jätteduktig att åka, vi fick henne ut för svarta backar på slutet..

Sen fick jag höra att Angelica och Linus skulle åka igår så då ville jag oxå följa med. Linus hade även en sthlm polare med sig. De va skit kul, alla 4 åkte bräda för ovanlighetens skull. De va länge sen jag skratta så mycket och fick så ont i kinderna. Vi åt på toppstugan, har aldrig vart in där men väldigt fint:) Sen åkte vi några timmar till, men mina ben löd mig inte så skrattanfallen bler fler och mer våldsamma :) I morse vaknade jag med att ha ont på vissa ställen. Typ i nacken på höger sida:S sen fram på magen till höger och upp mot höften och sen i vänsterskinka.. fråga mig inte hur jag lyckats men de gjorde jag iaf :)

 

Somnade kl 9 igår, säkerligen sveriges osocialaste tjej! men de har varit mkt flängande den senaste tiden och inte sovit allt för väl. Förkylningen ger sig inte, hostar och hostar snorar och allt annat gulligt!

 

Jimmy har jobbat nu i lite över en vecka och de känns konstigt eftersom jag själv inte gör det så nu går jag hemma som en hemmafru ocg glider mest. Har ju åtminstone hästarna och Elliot att roa mig med :)

 

På hästfronten så ser de ut att bli den största förändringen någonsin just nu. Scenic ska iväg antingen på försäljning eller på foder, Lady ska ut som licens häst eller avelsto under några månader och Olivia ska bli bra.

 

Sen som alla läst är ju alla äckligt nyfikna, men jag säger inget förens de är helt 100%, endel vet endå, men allt är ju inte klart som sagt. Kan säga att det handlar om jobb och lite längre bort än vad jag trott. Och att Jag verkligen vill detta! En chans jag kanske bara får engång i livet! om man säger så :)

 

I säter får man då INTE jobb, kan inte ens få ett jävla sommarjobb i min egen kommun. De suger ju så jävla mkt att jag blir galen! Så F*CK SÄTER!

Presentation


Isabelle heter jag är 22år. Här kan du läsa om min vardag, mina hästar och alla galenskaper jag hittar på :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards