Thisismylife

Alla inlägg under februari 2010

Av Isabelle - 27 februari 2010 20:50

Nu är alla jätte nyfikna och jag oxå :)

Sen förra helgen har jag legat delad på två i sängen med alvedon och mest sovit och tagit hand om mina kära fyrbenta. Men eftersom jag inte varit allt för pigg har dom inte fått all kärlek jag önskat dem.. Fast iofs i måndags jobbade jag men sen har de kommit. Jag tycker dessvärre att allt går åt fel håll och jag mår sämre och sämre. Men det som inte dödar härdar..

 

Nu sitter jag på jobbet och väntar på att få gå hem, gör 3st tok skift och sen är de över. Lite tråkigt att jag faktiskt inte har så mkt mer jobb sen. DÄRFÖR har jag planer! Och jag älskar mig själv, jag funderar och trixar och fixar. Men i slutänden tror jag på ödet.

 

ödet kommer att avgöra min framtid, mina planer på skola kommer inte att ändras efter "KAN HON, KAN JAG" föreläsningen. Så underbart och höra en massa tissel och tassel. Men jag avslöjar ju gärna inte allt. Så vi ligger lågt i April och Maj ska papperen vara inlämnade.

 

Sen har jag anmält mig på nått spännande, dock tar dom bara ut 15st personer och de är över 50st anmälda så jag hoppas att mina referenser kan hjälpa mig samt att intervjun bli bra :)

 

Sen har jag en annan grej på gång och jag är lika nyfiken som er! Men den som väntar på något gott..... Den väntar på tok för länge ;D Men denna gång måste vi vänta, de är så mkt som ska planeras och grejas. Och älskade jimmy blir galen på mig i vanlig ordning!

 

    så ser de molnigt ut.. haha Olivia ska träffa kiropraktorn är meningen och lilla stackars Lady bräckte ner efter kvalet så då var man tillbaka på ruta 1 igen. Nu måste jag även ta tag i försäljningen/ låna ut Scenic på foder. Min ekonomi klarar tyvärr inte 3 hästar längre när min tjänst som sagt blev rejällt halverad..


Sad but true!



Av Isabelle - 23 februari 2010 13:39

Haft en riktigt bra helg :) Jag får en sån speciell känsla när min älskade vänner kommer. Saknad tror jag det är, vill ha allt som varit men ändå leva just nu...

 

Lite ledsen oxå, Emelie och Stinas tåg från örebro var inställt så dom kunde inte komma alls :/ Men jag fick en Sandra, Hanna och Elin och presenter, alkohol och massa gott. Sandra var lite förkyld och ont i halsen.

 

SÅÅÅÅÅÅ gissa vem som kände av sin hals igår då?! Jopp, nu ligger jag här i sängen med halsont och feber. Men är glad att jag har Jimmy, som gick ut på promenad med Elliot, handlat och har lovat att laga mat snart. Fick till och med en risifrutti som jag kunde äta före så jag slapp hungra ihjäl! Älskling är på bästa humör idag :) <3

 

I helgen då så blev vi här hemma, drack,sjöng och jag minns inte allt. Vi drack jägerbombs och shots och ja många av oss blev ganska yra innan vi kom iväg eftersom alla killar kom hit och härjade innan vi gick oxå. Sen gick vi till Athena och efter det till Emil åsåker, sen hem till sängen vid 4-5 tiden kanske?!

 

 

För övrigt så har jag börjat sett lite sidor av mina vänner jag inte gillar, som jag hellre väljer bort. Jag struntar hellre i dem an blir sviken, sen får folk tycka att jag gör rätt eller fel..

 

Dessutom är jag så förbannat jävla trött på folk som ska prata bakom ryggen på en, är det inte bättre och fråga mig direkt om det är några problem? Jag har aldrig ljugit och jag säger gärna som de är.. Men att hitta på enga sanningar, njaaa.

 

De blir bara kattskit!

 

Snart ska jag söka skolor, dax att börja fixa alla papper inför de..ojojoj så spännande..

Men tyvärr har jag ju aldrig någon tur :( på de 60 platser / 2skolor så tror inte jag att jag får någon plats tyvärr...

menmen, vi har ju inte sökt än!

Av Isabelle - 15 februari 2010 09:53

Jag har verkligen inte haft nån inspiration till de här med bloggen. Jag är en usel bloggare. Men jag fick ett tips om att bara skriva korta inlägg och ofta. Hur tusan de nu ska gå till, när man väl börjat skriva så flyter de ju bara på sen.

Sen i Januari har det hänt bara dåliga saker, kom inte på att de ha vart något positivt :S

Först så blev jag nästan arbetslös from 1 mars, sen ändra dom sig så nu ska jag ha 4dgr i månaden på schema. Så vi får väl se om jag blir kvar eller söker mig vidare. Är iaf grymt taggad på att börja plugga, så jag laddar redan för att få skicka in alla papper som iofs måste skrivas först men ialla fall.

Sen var jag in på www.slu.se och satt och kollade runt lite, och då slog de mig att jag ville bli djursjukvårdare men såklart skulle man ju ha Matte B oxå och de har ju inte jag. Så vi får se om jag ska ringa syon och höra om man snabbt kan få hoppa in å göra den till sommaren. Men och andra sidan så vet ju jag och alla andra att matte INTE är min grej, så jag hoppar nog de iaf.

Nej i första hand så blir de upplevelseentepenör i Leksand och fan ta dom om jag inte kommer in :)

På söndag fyller jag USA laglig, hmm inge speciellt asså men mina brudar kommer så vi får ett ypperligt tillfälle och SUPA järnet!

Och ännu mera spännande att Sandra AB kommer till Säter för första gången i sitt liv :) Inte en dag försent.

Jag har anmält mig och Lady på Monté kval till fredag, de kan bli spännande. Första gången jag ska "rida" själv.

Annars var de väl inge mer intressant, ska ut med Elliot i de underbara vädret nu, sen ska jag beställa min monté dress och eftermiddan ska jag spendera i stallet.

Juste, förra veckan sa David- Ska du skeppa igen?

- Ja, vem sa att lediga dagar var lediga!

Efter att ha gått upp halv 8 vart till stallet och fixa till 09.45 kom hem och Elinore ringde bara klä på sig igen och vid ca 10.30 åkte vi till Romme på lunch trav och sen hem vid halv 3 bytte kläder igen och åkte till stallet för att köra mina egna.

Visa har ju varken ro i kroppen eller tålamod att spela tv-spel hela dagarna.

Fånga dagen säger endel, mina är så jävla planerade att när jag blir inringd på x-jobb så rasar allt ;) Men då är de tur man får ut de i annan form varje månad.



Presentation


Isabelle heter jag är 22år. Här kan du läsa om min vardag, mina hästar och alla galenskaper jag hittar på :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards