Thisismylife

Alla inlägg under januari 2011

Av Isabelle - 31 januari 2011 16:23

Dagen blev som jag befarat, så nu är jag arbetslös och för första gången som jag själv kan erkänna och säga de. I somras ansåg jag mig inte arbetslös ;) Eftersom det var frivilligt. Så nu måste jag göra något jag aldrig gjort tidigare, jag måste gå till AMS och skriva in mig :S Med lite blandade känslor faktiskt. Tycker de verkar så himla läskigt :p Tycker ändå jag klarat mig bra, snart 22år och aldrig behövt besöka dom =)

 

Så jag ska strax åka till stallet och fixa och dona för ikväll har jag tagit hästledigt :) Jag och Angelica ska åka iväg på "middag?" och göra våra 15min i rampljuset ;) Vi ska leka statister till ett program som kommer gå på 3an sen ;) Coolt va..haha

Vi är då iaf kamerakåta ;D

Så då blir de en lugnare häst dag! För nu när jag kan köra på dagtid så kommer de bli storträning varje dag :) I vårsolen?! De verkar som att den är på väg hit till oss iaf :)

Ha de gött mina vänner och fiender?!

  

Snart blir de grönt :)

Av Isabelle - 30 januari 2011 21:55

Shit va jag är trött, ska snart krypa ner i sängen. Blir en spännande dag i morgon. Tror dock framtiden ser mörk ut på den fronten. Men inte deppar jag för de heller :-) Jag har en känsla av att jag kommer få ett fruktansvärt bra hästår! Nu är de bara 200% som gäller.... Och hoppas på fina framgångar :-) så för tillfället tränar jag häst hela tiden och de känns som jag har bra ordning på grejerna. Provlopp på lördag me olivia och sen har jag ett kalasbra lopp den 25 för henne. Men hon måste kvala först oxå. Men håller hon sig bara fräsch så kommer det gå kalas.. Som jag förrutspåt va hon som en atombomb idag. Så jäkla kul! Fina tjejen då..Idag har jag även varit på styrelsemöte, planerat inför kommande säsong. Få se om de blir flera medlemar eller om vi kommer lägga ner eller ombilda distriktet. 2011 blir testår få se.Om någon tycker att jag skriver konstiga inlägg utan mellanrum så äre för att jag skriver från mobilen. Allså inte mms bloggning. Utan via internet på mobilen..För övrigt så bugar jag för våra kung maharaja idag! Även om han inte vann så är han ett jävla monster. Vilken uppvisning han bjöd på idag. Jag var helt hysterisk och stod och nästan skrek i soffan under upploppet.. Till alla er som tycker att hambiltonian är större. Så säger jag bara. Okey, det må såvara. Men dom amerikanska hästarna tränas bara för speed och går ett varv det fortaste dom nånsin kan. Medans PdA räknas som lång lopp och dom behöver allt här. Och det är grymt mycket tuffare och hårdare race. Så därför är tycker jag iaf att PdA är det största och tuffaste loppet i världen :-)God natt med er!

Av Isabelle - 29 januari 2011 21:25

Jag ska aldrig mer mobba killarna för deras v75 spelande ;) eller ja kanske nästa gång de går dåligt. För idag fick dom faktiskt 7 rätt, men de gav ju bara något på 8000 typ. Så då vare ju några fler som fick de. Men roligt för dom :)

 

Själv har jag haft en hästdag! Vart på Romme och sen köpt foder. Städat bilen har jag till och med gjort. Mockat åt dom äckliga kaninerna som ingen vill ha och inte jag heller...!

Dom är inte ens mina, men jag har blivit den enda som tar han om dem. Ser till att dom har mat och vatten och mockar åt den.  Jag har till och med döpt dom, Humle och Dumle hete dom tills de visade sig att de Var Humla och Dumle och en massa döda kaninungar.. Så äre ingen som vill ha dom?! Dom kan ju inte bo tillsammans längre, utan måste ha avskilt eller få nya kompisar. Dom är födda i somras.

 

Jag är så laddad vill starta nuuu.. Men har inte hittat några bra lopp än. Men de kommer! Och snart kommer mina pannband :D

 

I mån är det Livans tur att ut och röra på sig :) Hon kommer att vara som en bomb och sen kommer hon att explodera det vet jag redan nu. Såg henne i hagen idag och hon var ju helt dampig! Hade hovarna både högt och lågt och var helt tokig...

 

Nu ska jag försöka fortsätta och reda ut allt trassel, blir sååå trött!

  

Av Isabelle - 28 januari 2011 23:19

Nu har jag krupit ner i sängen. Jimmy och elliot gick till lingon och skulle fixa v7 system till i mån. Så han tog min travrond och gick. Läste en artikel om migrän idag och de mesta stämde. Tydligen kan man ha det i 4-72h. Jag har haft det i ca 72 h nu. Men till kvällningen nu har det börjat lätta och känner mig piggare än på flera dagar. Men läste många bra tips hur man kan lätta på de. Jag har bara haft några riktigt hårda anfall. Då är de enda som hjälper tabletter, massage m heat lotion eftersom jag spänner mig så mycket. Sen klarar jag inte ljud och måste ha de mörkt och försöka sova. Sen när jag vaknar har jag alltid lite kvar + att jag är som en degklump. Så trött blir jag... Igår hade jag de starkaste " anfallet" av dessa dagar. Men nu ska de vara över för denna gång. Hoppas jag.I mån åker jag till banan och kollar läget lite. Har beställt 2 st svarta pannband Me guldtext på, att ha på tävling. Tycker dom är skitsnygga :-) köpte sånt till lady oxå. Dom är klara och jag har sett bilder på dem..Annars blir helgen lugn, på söndag ska jag till Vansbro på möte, hem och köra olivia och sen slänga mig i soffan å ladda inför PdA :-D en av årets viktigaste dagar, så då stör man inte en travnörd ;-) God natt allihopa!

Av Isabelle - 27 januari 2011 14:12

Ingen bra dag, fast bättre än i måndags. De har gått över nu, alltid skönt att ventilera lite i bloggen.

 

Nej nu har jag sprängande huvudvärk, ont i bihålorna, hostar och nyser och allt de där igen. SÅ JÄVLA värdelöst!

Men nu har ju typ alla runt om mig varit sjuka också så jag har haft tur så länge de gått.

 

Men i med lite migrän tabletter så kanske de släpper om ett tag iaf, så jag fördriver tiden med att kolla på kanal 4 komedi och b-serier. Min nya favorit är lätt shameless.. HAHA så jävla kul, sen sänder 5an en riktig favorit i repris! Har verkligen glömt hur mycket jag älskar The O.C :D jag smälter när jag ser de, alla minnen alla underbara timmar vi setat på Svea Down Under och följt våra äslade serier!

 

Livan har blivit vaccinerad så hon tar de lugnt annars rullar de på, i guess!Lite bloggtorka eftersom jag är förkyld. Men som sagt de som inte dödar det härdar.

 

Föresten har jag hittat ett litet gulligt hus jag vill köpa :p 10min ifrån säter på landet såklart ;) billigt, gulligt och lagomt med renovering. 2 rum och kök och en källare med tvättstuga. Ett kalgarage för en bil och lite mark. Skulle ju vara toppen! Kunde jag till och med bygga mig 2 boxar och göra en hyffsad hage och sen kunde jag leva lycklig i alla mina dagar ;) Men sen har vi ju ett problem jo Jimmy heter de :p han är inte speciellt villig att flytta ut på landet ÄN?! tycker han :) Fast jag tror aldrig han vill de ;) Han är en stadspojke och jag en lantflicka. :) så jag tyckte detta var den perfekta kombinationen, de finns ju till och med grannar där :) Jag och Elliot skulle trivas iaf :)

 

jaja,annars får jag väl fortsätta leta efter en lägenhet då iaf, vi har beslutat att skaffa störra ev. billigare nu. Vi är trötta på att ha grejer överallt och stökigt som faan. Inge kul alls, så nu håller vi ögon och öron öppna. Men de ska passa oxå, för lilleman med, han är ju lite kinkig och skäller i typ allmäna trappuppgångar osv. Egen ingång helst eller några få som bor där..

 

De va nog allt, snabbt hoppigt och ingen fattar nånting. :)

 

  

Av Isabelle - 27 januari 2011 14:12

Ingen bra dag, fast bättre än i måndags. De har gått över nu, alltid skönt att ventilera lite i bloggen.

 

Nej nu har jag sprängande huvudvärk, ont i bihålorna, hostar och nyser och allt de där igen. SÅ JÄVLA värdelöst!

Men nu har ju typ alla runt om mig varit sjuka också så jag har haft tur så länge de gått.

 

Men i med lite migrän tabletter så kanske de släpper om ett tag iaf, så jag fördriver tiden med att kolla på kanal 4 komedi och b-serier. Min nya favorit är lätt shameless.. HAHA så jävla kul, sen sänder 5an en riktig favorit i repris! Har verkligen glömt hur mycket jag älskar The O.C :D jag smälter när jag ser de, alla minnen alla underbara timmar vi setat på Svea Down Under och följt våra äslade serier!

 

Livan har blivit vaccinerad så hon tar de lugnt annars rullar de på, i guess!Lite bloggtorka eftersom jag är förkyld. Men som sagt de som inte dödar det härdar.

 

Föresten har jag hittat ett litet gulligt hus jag vill köpa :p 10min ifrån säter på landet såklart ;) billigt, gulligt och lagomt med renovering. 2 rum och kök och en källare med tvättstuga. Ett kalgarage för en bil och lite mark. Skulle ju vara toppen! Kunde jag till och med bygga mig 2 boxar och göra en hyffsad hage och sen kunde jag leva lycklig i alla mina dagar ;) Men sen har vi ju ett problem jo Jimmy heter de :p han är inte speciellt villig att flytta ut på landet ÄN?! tycker han :) Fast jag tror aldrig han vill de ;) Han är en stadspojke och jag en lantflicka. :) så jag tyckte detta var den perfekta kombinationen, de finns ju till och med grannar där :) Jag och Elliot skulle trivas iaf :)

 

jaja,annars får jag väl fortsätta leta efter en lägenhet då iaf, vi har beslutat att skaffa störra ev. billigare nu. Vi är trötta på att ha grejer överallt och stökigt som faan. Inge kul alls, så nu håller vi ögon och öron öppna. Men de ska passa oxå, för lilleman med, han är ju lite kinkig och skäller i typ allmäna trappuppgångar osv. Egen ingång helst eller några få som bor där..

 

De va nog allt, snabbt hoppigt och ingen fattar nånting. :)

 

  

Av Isabelle - 24 januari 2011 20:55

Fy fan vilken jävla dag! Hela dagen har gått skit! Började med att försova mig, har aldrig hänt någonsin! Jag tyckte det var skit jobbigt och oansvarsfullt och de är ju inte jag. Världens ångest fick jag, men som tur va var de inte sura minner på jobbet. Sen gick de på skit och jobba. Händer också ibland och då blir man ännu mer deppad.

 

Sen allmänt! Jag har 2 st tjejer i min omkrets som gör mig så jävla förbannad! Så jävla trött på allt skitsnack och hur folk spelar ut varandra och bara blääääää! Jag tycker jag har dragit mig undan så pass mycket att jag ska slippa såna saker, men tydligen inte. På ett eller annat sätt blir man alltid indragen, jag kommer snart inte orka gå ur för folk är så jääävla dryga. Jag har blivit människo skygg.. haha Håller mig på avstånd från verkligheten i min egna värld.

 

Trött på alla dessa jävla lögner och framför allt "vita lögner" vi vill ju inte göra dig lessen.. Nehe men va bra, för jag bli ju så mycket gladare över att höra sånt...

 

Jag känner mig redo att bara vandra iväg utan att vända mig om. Såra dom som tar åt sig. Än sen! De är försent då, smaka på er egen medicin.

Känns som om jag hamnat i ett krig jag inte kan vinna själv. Alla som känner vet att det funkar inte i min värld! I min värld bestämmer jag och får jag inte som jag vill eller som jag tänkt, då blir jag tokig. ( Detta låter kanske som en 3-åring, men de är sant!) Och mig bråkar man inte med i onödan de kan jag lova....

Så istället för att göra något väldigt dumt, som kommer att såra folk i min närhet faktiskt så känns de som att detta är över nu. Jag kan inte bara lägga ner detta, jag skulle aldrig visa mig svag?! Till vilken nytta.. en tjej ska aldrig visa sig svag, de förlorar man bara på i längden. De är bara stålsätta sig och gå vidare. De som inte dödar härdar!

DU KOMMER ALDRIG VINNA DETTA! Du är en lögnare som ingen gillar, du ljuger och du skadar till och med din egen pojkvän för att få som du vill. VÄX UPP!

Nu har jag fått skriva av mig lite, kanske kommer de kännas bättre. Vem vet!

Får hoppas att detta bara var en BAD DAY!


Av Isabelle - 21 januari 2011 19:47

Nu har det verkligen gått lång tid här utan inlägg. Men veckan har gått på tok för fort och jag har gjort masssor av saker. Tänkte ta en snabb återblick för er om lite av allt som hänt, lite lämnar vi hemligt oxå :)

 

Lördagen: Var jag till banan med Olivia ju och hon var kanon fin, körde inte på några speciella farter utan hade som plan att köra 1.30 2140 å de gick 1.28-1.30 så jag är mer än nöjd! Hon trava som hon skulle och hon tyckte de va roligt. Hon var helt galen och då blir hon ju så stark, så när hon körde ner huvudet så följde jag med upp. Så jag fick studsa lite också :)

 

Söndagen: Hade både jag och Olivia lite ledigt så jag passade på att följa med på Jimmys match. Eller det var jag och svärfar som åkte till Borlänge för att se Skönvik spöa Romme?! med 14-4. Sen åkte vi hem och då passade jag på att åka förbi och köpa ett innetäcke som var helt nytt pga. fel storlek! Blått och skit snyggt! 350kr! Rena rama kapet, eftersom lill tjejen VÄXT UR alla sina täcken :/

 

Måndag: Var jag och pappa ute på lite roadtrip! Alltid roligt..haha

 

Tisdagen: Hade jag tagit ledigt och passade på att ta en långtur till Djupdalarna och där hade vi galoppintervaller. Som fröken tyckte var väldigt roligt! Hon studsa hela vägen hem sen och kunde inte skritta för fem öre.

 

Onsdag: Jobbade jag, sen åkte jag och gjorde stallet, tog in och gosade lite. Sen hämtade jag Tina och Vi åkte Till Bosse och Yvonne för att frissera lite hästar. Sen kom jag hem när klockan var typ halv 10. Då kom jag såklart på att jag glömt att jag skulle köpa snus åt Jimmy som var på träning. Så snäll som jag är knatar jag iväg till OK och fixar det hela. Utanför på parkeringen halkade jag omkull och lyckades landa med armbågen/länden först. Det knakade i rygg och nacke så jag trodde jag skulle gå i två bitar. Reste mig upp och rörde lite på mig och det knaka och knastra i nacken. Bra!

 

Torsdag: Kommer jag knappt ur sängen, försökte sätta på mig byxorna och de smärtar så fruktansvärt i höften/bäckenet och nacken att jag fick lov att sjukanmäla mig och se till att få de fixat!

 

Fredag = Idag känns det bättre, lite kvar i höften och nacken. Men jag har jobbat idag och de gick riktigt bra även om man inte är så himla smidig :) Känner mig som en gammal tant för tillfället! Så pappa han fixar mockning och vatten, jag fixar foder och gosar! Jämn fördelning! Pappa slog ur is ur hovarna och kratsade och jag tittade på :p Det är tur att jag har pappa såna här gånger :)

 

I morgon ska jag till banan igen. Livan ska gå i lag med Ellas och Tina :) Spännande! Tina och Ellas som kommer bli våra konkurrenter på montén i framtiden. Jag får som tur va hjälp! Men Aloe Vera heat lotion är guld värt! Och riktigt jävla bra! Funkar tametusan till allt! LOVE IT!

 

Nu ska jag rasta min lilla terrorist, smörja in mig och krypa ner för i mån ringer klockan 06.30

Kolla in min sprinter ;-)


Bäbisbus!

      

Presentation


Isabelle heter jag är 22år. Här kan du läsa om min vardag, mina hästar och alla galenskaper jag hittar på :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards