Thisismylife

Alla inlägg under november 2009

Av Isabelle - 30 november 2009 21:56

Fredagens lopp var inget vi behöver skriva om.. Loppet blev som de blev och ingen tur för min del.

 

Lördagen skulle jag åka på monté licens allt var packat fixat och klart, när jag skulle hämta Lady så när jag är 20m ifrån dom så sparkar Scenic Lady och jag ser hur hästen flyger iväg på 3 ben.. Jahapp tänkte jag, självklart ska allt positivt ha sin bakslag så nu när jag har båda på topp så får jag plötsligt en på 3ben. De va bara att stryka och eftersom hon inte är bra än så har jag ingen häst i mån heller, så att de blir väl ingen jävla licens för mig i år heller :( De känns så FÖRJÄVLIGT!

 

Så nu är jag riktigt nere! Ska köra Olivia och Lady till Lindblom så får han gå igenom dom ordentligt så att allt blir (perfekt ) eller åtminstone bra till vintern.

 

Så idag har jag vart down down down! Dessutom tråkigt väder, knappt ljust ute och man får inge ork till någonting. Har iaf vart ute och skrittat Olivia men idag blev vi då bara osams.. Vi har ju såna dagar ibland.

 

Och när man har sina down dagar så saknar jag en hel del saker. Mina älskade vänner, alla runt om i världen och dom i himlen. Tänker på allt som varit och allt vi gjort. Sen saknar jag att bara få sitta och prata och umgås alla i soffan.

 

Men visst funderar jag även på annat, som vad jag hade gjort om jag inte haft Jimmy, hästarna, Elliot osv hur hade mitt liv sett ut då. Bättre?



Jag saknar er!

 

(Här kommer lite kort från Jimmys dator, så dom som inte är med är ABSOLUT INTE glömda)

 

 

R.I.P Älskade Malin Ristvall som hastigt lämnade oss den 10/5-08

  R.I.P Älskade Malin Zetterblad, you´ll always be in my heart <3

  Stajna<3

  Peme <3

Vicky <3

   

My lovley Aylo <3 BFF!

 

Saknar mitt fina hår.

Sandra min dejt <3

   

Martina och Elin <3

Min Favorit Pulla <3

 

Minnen <3 Emelie, jag och Stina!

    

Allas våran egen Cowboysare Erik! Lycka till in USA! 

Av Isabelle - 25 november 2009 21:12

LÖN! Hur underbart är det inte med den 25e varje månad! En dags lycka och glädje ibland även den 15e om man haft en duktig häst :) Så denna dag börjades med betala räkningar, tänk om jag verkligen vill så kan jag faktiskt hålla mina utgifter på en rimlig nivå.. DE NI! :D

  

Men efter mycket om och men så var ju mina pengar som bortblåsta på 2sek, men idag vet jag att jag kommer få igen dom inom 2v så jag kan leva NORMALT :)

Det betyder även några få julklappar till dom närmsta i familjen en är idag redan klar.

 

Jag och Anna tog en riktig shopping tur idag, först Dollar Store julgardiner, adventsstakar och lite godis, sen Granngården och köpte mat till dom "stora" flickorna, sen ÖB och köpte papper..haha

Efter det intog vi Kupolen och fick springa än hit och dit, jag köpte ett linne och en stickad längre tröja i snygga färger. Sen lite mer småsaker.... En julklapp kanske, men man vet ju inte.....

Avslutningsvis fick Anna skåda en storhandling Ala Isabelle&Jimmy, vilket slutade på 2049kr på Ica Maxi. De ni, nu har vi mat för en månad igen och lite andra saker.

 

Torsdag är det dags för skola igen och Nationellt Prov, uppsats skrivning. Sen blir det motion av hästar, smörjas grejer och Lady + Scenic ska få vinter skor.

Olivia får vänta för hon ska nämligen starta på fredag igen (glömt att avslöja de) denna gång fick hon spår 8 med Kajsa Frick i vagn. Spännande spännande!

De betyder att hon får vinterskor nästa vecka. Hon ska ev. få sig en tur till Lindblom och kollas igenom kroppen rätta till ev. skavanker så vi kan ladda inför vinterträningen?! För visst kommer väl snön snart?

 

LEDIG I HELGEN! (nästan)

Trav fredag + monté licens lördag

och sen var helgen slut.....

 

Lady 2004

Over and out!

Av Isabelle - 23 november 2009 22:18

Nu har de gått sådär måååånga dagar igen... Och jag kämpar på i 110 eftersom mina dygn verkar så jäkla mycket kortare än alla andras.

 

Efter jag gått hem i torsdags så smörjde jag selar och glodde på TV samtidigt, kom i säng så där jobbigt sent. Upp strax efter 7 på fredag morgonen för att Lasse skulle komma och byta skor på Olivia innan dom skulle ut, hästarna var pigga och feberfria :)

 

Sen på kvällen var det ju dax för start, med båda brudarna samtidigt så de blev ganska jobbigt och det gällde att ha huvudet med sig hela tiden. Som tur va hade jag Tina med mig och kunde hjälpa till. För det behövdes, efter som jag själv skulle ut och värma Olivia efter lopp 8 sen in och byta häst och flytta vagnen sen efter lopp 9 skulle Lady värmas, sen skulle Lady ryckas av skorna och Olivia skulle göras i ordning för hon skulle ut i lopp 11 och sen skulle Lady ut i lopp 13. Så hela kvällen var full rulle!

 

Men som belöning så blev Duktiga Olivia 3a i sin debut vilket gav 10.000kr :)

Sen var Lady inte ett dugg sämre, tyvärr satt hon fast och kom inte loss in på upploppet och Linda fick inte ens chans att rycka tussarna. Så hon blev 6a :)

Men även det gav en liten matlapp så på hela kvällen var jag grymt nöjd.

 

Framförallt med Olivia första starten och gjorde de sjukt bra, Jorma var mycket nöjd, tyckte de var en fin häst med bra trav och var redo att fortsätta tävla. Han trodde helt enkelt på henne :)

De känns FRUKTANSVÄRT skönt, de finns allt för många som inte tror på mig eller tjejer över lag.

 

Sen har jag jobbat lördag och söndag men bara korta pass 8-17.30 men de räcker för att bli trött. Speciellt om man inte får komma ut och röra på sig när det är ljust.

 

Idag har jag vart i skolan, ridit på Olivia och haft det soft :)

I morgon blir de SOVMORGON, städa och på kvällen får vi fin främmande av Tove, som ska prata om sitt jobb eller nått tror jag. Är ju inte helt hemma på de där med Forever, men en sak är klar. JAG TÄNKER DÅ INTE BÖRJA SÄLJA :D De finns de andra som kan göra, inte riktigt min grej.

 

Nu blir det fil och kvällskyssar:)

Av Isabelle - 19 november 2009 21:00

Idag har jag vart på p-möte och sen bar det iväg för att jobba. Vilket gjorde att jag glömde ringa skolan (inte bra) men de är ju inte långt kvar nu så.. Dessutom har jag brytit tumnagel åt fel håll och jag kan lova att de gjorde sjukt ont! Bröt den så långt ner så de börja blöda under nageln och nu är den helt blå. Typiskt mig kan man väl lugnt säga!

 

Fick i förrgår svar på min hemtenta + inlämningsuppgift. Hemtentan var väl sådär VG- och inlämningsuppgiften VG så de känns hyffsat. Nu ska man bara planera betygssamtal och denna vecka var de ingen idé har på tok för mkt att göra. Och veckan är ju inte ens slut än.

 

När jag kommer hem sen är det dags att börja smörja selar, är faktiskt inte ens nervös än. Men pappa är nog de han har ringt 5-6 ggr idag.. haha

Han hade ställt sig och borstat brudarna väldigt noggrant och fixat svansar med pälsglans :)

I mån bitti åker jag och tempar, sen ska Olivia få tävlingsskor och sen får dom gå ut med uppbundna svansar. Vi har världens lerigaste hage. Till och med hästarna kör inte nudda leran i den och det slutar med att man har en sprattlande 3åring på 600kg på en sten :D Fråga mig inte hur denna älskade lilla dam lyckas :)

 

Mamma hade sökt på Olivias namn och hamnat på en fransk odds sida där man kunde spela på travet i Romme i mån och dom har tippat Olivia men inte Lady..haha

Men Lady är tippad i trav programmet och tippade 1a i DalaDemokraten, då blir man lite stolt att de finns andra som oxå tror på ens häst.

Hur de än går i mån kommer iaf jag vara lycklig, de är tametusan inte lätt att ha 2st hästar till start med endast ett lopp emellan. Men jag hoppas på pengar och bra tider :)

 

Sen är det jobb lördag-söndag, sista dagarna för denna månad.

 

Den 16/12 är vi bjudna av våra underbara chefer på julfest i Sthlm och dom fixar skjuss till och från. De ska bli riktigt kul, dom bjuder på allt utom alkohol :) Hoppas dom flesta ur min grupp åker :)

 


Sen börjar de lätta på jobb fronten ser ljust ut denna månad och december iaf, blir lite godis plock förhoppningsvis oxå :)

 

 

 

Önskelista 2009

  • SNÖ!!!

Ge mig nu, vill inte ha + grader och sol, vill ha - grader snö och sol :)

Av Isabelle - 16 november 2009 21:07

Nu har bloggen gått segt ett par dagar eftersom jag vart ledig och som vanligt haft tusen saker att göra men mest sovit :p

 

Sitter nu på jobbet inne på min sista timme, haft ett skönt pass idag bara 9,75h för att jag haft engelska nat B prov på morgonen. De var prat delen så jag och Philipsson gjorde de ihop, de gick bättre än förväntat..

 

Idag har jag anmält Lady och Olivia precis som bestämt :) Båda kom med, Olivia spår 2 *äckligt bra* och Lady spår 11 (skit dåligt för hennes del) men vi ska inte säga något fören loppet är kört :)

Så i mån ska tränas häst, byggas hage, shoppa loss på aubiose och granngården!

Brudarna måste ju vara i toppskick på fredag ;) Pappa tog hem täckena idag för tvättning. Tack Pappa :)

 

Det är även licens och eftersom häst problemet först löste sig och nu har jag ingen igen så får de bli en genom körare för Lady :) Hon har ju vart duktigt dom andra 2ggr så :)

 

Nej nu får de vara nog för idag, jag ska börja packa ner för hemgång.

Karro väntar :)

+ 2 st söta hundar <3

Av Isabelle - 12 november 2009 21:44

HOPPAS ALLA BOJKOTTAR KISSIE EFTER IDAG!

Vill man vara känd ska man banne mig ställa upp också, så jävla fullt och skriva en massa skit på sin blogg om Tv4 och sen dyker man inte upp när det väl är dax för intervju.

Men och andra sidan vad gör tv4 då bjuder in henne som hon vore någon j*vla förebild. Är de verkligen den slags förebild vi behöver, knappt vuxen men har redan hunnit opererat sig och sprutar in botox som om de vore världens vanligaste sak. Skryter över sina pengar och snackar skit om allt och alla. Undrar hur mycket hon betalar för att ha en "vän", hon kan ju inte ha några riktiga vänner som inte är ute efter hennes kändisskap eller pengar.


Jag är nog en som Calle Schulman skulle ha kallat för hatisk människa på bloggen, men i just detta tillfälle så känner jag att folk ska fan inte läsa hennes blogg om hon beter sig som en 3årig trotsunge.





BOJKOTTA PLASTEN!

Av Isabelle - 11 november 2009 20:52

Sitter på jobbet, har haft en rolig dag med massa tok. De går ju inte att vara seriös när man jobbar med krigarn. Hon är ju helt f*cking crazy ;D haha

 

Annars har mina dagar vart sig lika, förutom att en travvän har lämnat jordelivet på ett sorgligt sätt. Jag känner henne inte ingående men pratat med henne mkt, åkt med henne, vi har båda ridit samma hästar osv. Hon går på monté kursen med mig nämligen. Så igår när det var dax för licens kändes de väldigt konstigt. När nått sånt här händer så börjar man ju grubbla om varför? Men jag vet ju än en gång att jag+ alla andra kommer aldrig få ett svar på varför just du?

De känns lite som att jag har upplevt detta förut och på sätt och viss är de väl så..

När Ristvall lämnade oss....

R.I.P

 

Själva monté licens gick skit bra! :D Så jävla NÖJD :D Hade spår 7, springspår med andra ord. Jag och Therese var riktigt duktiga inte något större klagomål alls, vi va lite tidiga men främre volten fick för illa ledd volt så de kan ha haft med det att göra oxå.. Hade iaf min Lady <3 Tog starten direkt, red första 500 efter 1.26, första 1000 efter 1.25 och sista 500 1.22 De va bara 1640 igår men hon visad att hon faktiskt kan komma först in i mål oxå och de känns lite skönt för mig tills nästa vecka. Nu är det bara 5ggr kvar, den 8/12 har vi prov och den 15/12 är de avslutning. Sen ska jag bara beställa en monté jacka och köpa en sadel + tyglar sen tänker jag kvala iaf Lady.

 

 På måndag anmäler jag nämligen både Lady och Olivia, jag hoppas att båda kommer med :) Men tror jag hittat dom perfekta propparna för att göra de nu.

 

I mån blir de köra långt med Olivia ett lättare pass med Lady, Olivia ska till banan på Lördag :) På kvällen blir det föreläsning med jobbet, tror de kommer bli jävligt intressant och givande :)


  

Har ett kort på Lady, men tyvärr inte på Olivia :/

Ska bli bättre på att knäppa kort faktiskt..

Av Isabelle - 7 november 2009 19:23

Igår satt jag i 6,5h och gjorde sluttentan i småföretagande B, de var jobbigt, knäckade och ganska klurigt. Så jag kan faktiskt inte säga om de gick bra eller dåligt :S Vissa uppgifter kändes toppen medans jag inte ens fattade några. Men provet hade 19 sidor och boken 400 så tjaaa. Min lärare sa att betygsgränserna va lågt satta så jag hoppas på mitt VG iaf.

Idag har jag sovit, är trött och förkylning härjar hos oss. Vaknade med ont i halsen, så jag ringde till pappa och sa att jag ville sova ett tag till. Sedan fick Olivia och Lady en rejäll dos träning idag. Och nu sitter jag på jobbet och skriver på min sista inlämningsuppgift till Små B, den ska vara inne senast i mån. Men de tar emot, uscha! Snart över, då kan jag satsa lite på engelska som snart drar igång med nationella proven..

 

Annars så är det ett virre varr i min skalle, men även känslomässigt. Jag vill så mycket men får inte ut de, för att jag har miljoner ideér och vill göra så mycket men känner mig så fastlåst....

 

Satt och läste en blogg från en gammal barndomsvän, hon sa redan i mellanstadiet att hon ville bli läkare/kirurg (eller hur de stavas) och hon jobbar verkligen på de. Hon pluggar utomlands och har alltid haft topp betyg, så jag är helt säker på att hon kommer bli en toppen läkare med rejäll lön :)

 

Sen finns de ju så många andra som oxå pluggar och vet precis, varför gör inte jag de? Jag har ett snitt på 14,9 och vad jag förstår så är de inte jättedåligt. Men jag vet ju inte vad jag vill göra, vad jag vill bli eller vart jag vill bo?!

Har setat på studera och läst, sökt på utbildningar och det finns ju massor som jag vill.

Sen vill jag även ut och resa, helst runt jorden!

Se allt innan de är försent....

Presentation


Isabelle heter jag är 22år. Här kan du läsa om min vardag, mina hästar och alla galenskaper jag hittar på :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards