Thisismylife

Alla inlägg under april 2011

Av Isabelle - 28 april 2011 20:42

Nu har jag äntligen deklarerat, kan vara på tiden måste jag säga :p


Denna dagen har gått väldigt fort, men jag har inte kännt mig 100% snarare 25% trött och sliten och har mycket som tär på kroppen just nu. Men de blir bara bättre och bättre hoppas jag. För än finns det väl lite hopp kvar? :)

Skrev en jättebra artikel igår, tycker jag själv ialla fall. blir kul när den blivit publicerad så då ska jag länka den hit. Men de är konstigt att försöka skriva regelrätt när man är van att ha mycket Chat språk i det. Men träning ger färdighet och det skulle vara kul att skriva lite flera oxå.


Barolos tränings schema är nu gjort för 2v framåt och de känns skönt att ha det klart. Lägger oftast träningarna på 2v åt gången när jag har flera delmål och mål. Sen så öppnar ju banan dygnet runt från och med Maj så då har jag tillgång till banan mer eller mindre när jag vill. I morgon ska jag oxå ringa och boka tid hos Lindblom med Olivia. Elliot ska till Sören i mån, sadelmakarn kommer nästa tisdag och ska kolla på sadlarna mina.  Jag ska på Rehab och sen går sjukskrivningen ut nästa vecka och då JÄVLAR. Måste tjäna mycket pengar på snabb tid så hela min framtid löser sig. Smart plan va ;)


Nu ska jag läsa proppar och leta lopp! Justja de är bara 30 dagar, 19h och 49 min kvar till ELITLOPPET! Fy fan är så taggad så jag vet varken ut eller in. De ska bli så JÄVLA kul :)

 

Och jag glömde nästa helg är de inflyttningsfest hos bästa pullan och bulle :)

Så jag ska åka utanför säters gränser ;) de ni...moahahaha

Det bästa av allt att de blir en ÄKTA reunion med alla Underbara Lillerudare och såklart "Swea Down Under"



Av Isabelle - 27 april 2011 21:04

Nu hoppas jag på det bästa, var in till sjukgymnasten igår och har lite problem kvar men nu ska den användas och tränas i alla lägen utom där de gör ont såklart :) Sen så Röntgen och sen träffa doktorn igen och hoppas på de bästa. Har ialla fall firat smärtan med att köra mina älskade vänner :)


Denna veckan är åtgärda djur vecka vilket betyder att jag har vår check av stora och små. Till och med Elliot har fått tid hos Sören på fredag. Olivia ska kollas upp ordentligt, har kommit till ett vägskäl med henne. En sista chans, annars måste jag mot alla viljor i världen lämna tillbaka henne. De är för dyrt att ha hästar ståendes tyvärr :( Baro tränas och är galen så i morgon är speciall styrkan Tina inlånad och vi ska Fanne mig förbi mjölpallen innan vi ger oss! Igår reste han sig bara 2ggr, framsteg så vi hoppade dike ;) men där i mellan är han väldens goaste och de är så kul att vara ute och köra han :)

   (Så här såg de ut den 29/3 och nu nästan exakt en månad senare så har till och med björken nästan slagit ut helt, sjukt underbart) 


Dock har jag hamnat i ett stort irritations moln. Rätt trött på en del människor. Jag är den jag är och jag gör precis som jag vill! Duger inte de så kan man komma och prata med mig istället för att ta bakvägen. Saningen kommer alltid fram till sist även om de nu tar lite längre tid. Vi är alla vuxna så de borde ju inte vara något större problem kan jag tycka... eller?


Funderar på om de finns folk som är så rädd för sanningen att dom gör allt och är villiga att förlora allt omkring dem, bara för att slippa..


Aja sist men inte minst har jag glömt att presentera våran lilla bitch! Hon är 4år 128cm hög och gick in i hagen och talade om för alla att hon bestämmer :) Men fruktansvärt snäll. Linnea har fått en egen ponnybusa som vi lånat ett tag. Får tacka Therese för det :) Hon är väldigt snäll även om hon är ung och inte den typ av häst som jag tänkte mig först. Men jag vet att detta kommer bli riktigt bra :)

 

Världens lyckligaste tjej <3

Av Isabelle - 21 april 2011 20:50

Glad Påsk alla nära och kära!!



Förlåt för bloggtorkan men armen strejkar till och från men har blivit mycket bättre efter behandlingen. Nu väntar jag på röntgen, så förhoppningsvis är jag snart helt ok igen och även tillbaka i bloggen.


För det händer mycket i mitt liv just nu och våren gör att de går så mycket bättre :)

Av Isabelle - 16 april 2011 10:23

           

Av Isabelle - 13 april 2011 21:14

Idag fyller min älskade syster dotter Ellen år :) Mina tjejer håller på att bli så stora :) Förutom att deras Moster är sämst och har glömt att ringa idag..... Nu får jag skämas och ringa  i morgon..

 

Dom kommer då ialla fall få dom bästa presenterna från mig :)


Idag liksom igår har det vart en dålig dag. De gör ont och värktabletterna hjälper inte, vården är piss för 100e gången! Kommer säga de tills jag fått den hjälp jag behöver. Hart vart till vårdcentralen idag och rehab och man får bråka härejävlar med dom för att få dom och fatta. Efter några tester så säger sjukgymnasten till mig. Du har verkligen ont i axeln......... Då ser man rött och vill bara säga massor av saker man inte får, men lyckades tygla humöret hyffsat bra, lite fick dom allt höra.. Och som jag visste kunde dom inte göra så mycket mer dom heller. De dom ska försöka hjälpa mig med är lite smärtlindring tills jag får komma iväg på röntgen. Som dom faktiskt skulle se till att de skedde fortare än vanligt. Så en liten surprice fick jag allt. Fast som sagt de har vi ju inte sett än.. Nu har jag gnällt av mig lite så skönt :)


Hos hästarna har de nu äntligen blivit vår :) Igår fick dom gå utan täcke för första gången hela dagen och Olivia njöt och rulla så hon var lerig från topp till tå. Medans Barolo var renare än renast.. märkligt men sant :) Nu har Hector och kaninen flyttat oxå, så skönt faktist :) För både mig och han ;) Tror han kommer få de kanon hos Christoffer :)


Nej nu måste jag sluta efter som de är tv tid :) jag har bokat tv 2 kvällar i veckan så de är bäst att ta tillvara påden viktiga tiden :)


Av Isabelle - 11 april 2011 22:33

Idag har de varit underbara vår!

Första riktigt varma kvällen på hur lääänge som hellst, jag gick i tröja till typ halv 9.

Har fixat och donat i stallet, nu är de vår fint överallt! nästa steg är att måla om men det bli i sommar :)

Lördagen åkte vi ut vid 11 och kom inte hem förens efter 5. Jag städade och slängde massa skit i sadelkammarn, har nog inte hänt på dom senaste 10år säkert ;) Hittade 4 döda möss och en stora jävla äcklig RÅTTA! Tur att den var död oxå, för den hade säkert kunna gjort ett fint bett i handen annars. De va nog den största råtta jag någonsin sett, den har nog levt bra där inne på gammal hästmat. Nu är det snyggt och rent och så ska det hållas :)

Har fixat hagen nu under kvällen och flyttat insläppet och plockat bort en del där dom är mest så de får torka upp rejällt och jag får ha alla skorna kvar.

Jag och Baro var ute på en kortvända, men han visste inte hur man tog de lungt för de. Idag var han som en jävla gummiboll, upp, ner,hit och dit! Han är taggad till tusen! Behöver dock någon som kör han på banan åt mig denna veckan, får sätta mig och ringa några samtal så löser de sig. Anmält till Rättvik idag, men anmälningstiden går inte ut förens i morgon. Så de blir spännande att se, de är lunchtrav 1640 volt. Ovanligt men vi gillar de :)


Jag har jobbat idag, de va riktigt skönt förutom att de gör ont när jag ska skriva med penna. Doktorn ringde upp idag och ingen vill visst ha ansvar för mig bara skickar runt mig hela jävla tiden. ÄR sjukt trött på våran såkallade vård! Så nu har jag fått nya värktabletter igen, få se om man kan få sova lite då kanske. Får nog ta att kasta mig ner för dalbacken så kan jag åka plingplong bil in och då löser dom ju allt påengång kanske ;D


Nej nu är det dags att krypa ner i den inbjudande sängen som bara väntar på mig och få se hur länge jag får sova....

Av Isabelle - 7 april 2011 21:26

Jag beundrar er som följer min blogg och håller statistiken uppe :)


Själv är jag nere i en svacka och de finns inte så mycket att skriva om för att jag vet inte vart jag ska börja och de är inge intressant.


Men jag håller modet uppe, men jag är seg hoppas de blir bättre snart :)

Idag kan jag säga att jag haft en dålig dag :p klämde fingrarna i transporten, halkade och fastnade under säckkäran med 100kg spån på och fick den såklart på knät så jag har världens bula där..Sen klämde jag fingrarna igen, körde sönder ett sido lyse på transporten, körde rätt in i den halv bygda kaninburen och gjorde ved av den... Behöver jag ens fortsätta?! haha


De blåser ganska vilt ute och hela huset ruska då blir man lite nervig..


Nu får de räcka för idag, ska bege mig ner i sängen. För sova de kan jag iaf, har nog sovit 12-16h om dagen nu i snart en vecka...

Och ändå må som en överkörd kyckling!

mitt nya uttryck :)

  

Av Isabelle - 3 april 2011 09:41

I Fredags sa Doktorn åt mig att ta de lungt och vila. Hellst skulle jag sjukskriva mig för att axeln helt ska få vila...


hmm, efter ett snabbt övervägande. Nej jobba kommer jag göra ändå, stallet har vi delat upp arbetet i.. Pappa gör dom tunga sakerna. Jag har på tok för mycket att göra om dagarna.

Idag har jag vart och fodrat och släppt ut dom. Frey hade rymt de låg glas i hela stallgången, hittade dessutom en mora kniv hos HECTOR! Jag håller på och blir tokig på allt jävla slarv!!!

Sen har jag promenerat Elliot, sitter nu här. Men under tiden där håller jag på och säljer häst :p Sköter affärer åt Ellinor. Sen strax ska jag sticka iväg och köra Barolo, hämta hö, åka till maria med ett täcke och hämta ett annat. Förhoppningsvis kommer tjejen som jag skulle få köpa ett par ridstölvar av oxå + att jag vill ner i dalen och kolla på loppisen innan dom stänger kl 16....

Så de är dags att sätta fart tror jag :)


Igår så hade jag och pappa shoppingtur, blev nästan inge onödigt från aubiose trots rean på upp till 75%. Men en massa saker trots allt, ville köpa ett par gardiner men hittade inga :( Så vi får leta vidare..

aja ha en bra söndag :)




Presentation


Isabelle heter jag är 22år. Här kan du läsa om min vardag, mina hästar och alla galenskaper jag hittar på :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards