Thisismylife

Alla inlägg under september 2011

Av Isabelle - 21 september 2011 18:01

Oj va bloggen lever så fort jag skriver nått skoj :)


Idag har vi haft grupp och individutveckling hela dagen, vilket blir en väldigt intressant kurs. Med tanke på att vi som sagt är 27 i klassen, 4 killar och resten tjejer så då blir de ju lätt intriger..

Jag trodde sånt bara fanns på hollywoodfruar och hemmafruar på tvn ;) Trodde att de åtminstone blev bättre när man blir vuxen och man beter sig på ett annat sätt. Men de har jag fått lära mig att ack så fel jag har... haha

Hoppas kursen får oss att tänka annorlunda.


I morgon så ska vi ha redovisning för rektorn i våran första paketerade resa :) SPÄNNANDE! Vi har paketera till St Petersburg..


Sen har vi studiedag på fredag så jag åker hem torsdag eftermiddag :D Ska bara rida, gosa häst. Sen ska jag mysa gärnet med lilleman och älskling. Saknar dom rejällt :)

vi har mycket studiedagar i oktober så de blir mycket farande.


Nästa projekt är att vi annordnar Pay and jump igen. Denna gång är de på Borlänge Hästsportcenter och vi hoppas på samma succe som förra gången. Så förhoppningsvis får vi runt 60startande. Fast vi kör bara hoppningen denna gång, de räcker för alla. Speciellt när vi har endast lite folk denna gången. Men vi gör vårt allra bästa.

Jag har även lånat Trixan av Sanna så att både Linnea och Ellen kommer att vara med och rida varsin klass. Ellen får rida led klass cavaletti och Linnea ska hoppa 30cm. Så igår när jag ringde och berättade de så hade Linnea blivit hysterisk. Söt tjejerna.


SNART ÄR DE LÖN :) De betyder att jag ska köpa mig dom där snygga skona som jag kollat in 5 miljoner gånger. Sen blir det ett par nya jeans å säkert något med roligt till hösten..


Nu blir det en tur i badkaret ååå va skönt de ska bli!

 

Av Isabelle - 19 september 2011 12:00

Grupp och individutveckling

08.15-16.00



 

Björn idé Kvarnberg

 

Jag, Lillemor och Alex i Noppikoski

 <3

 

På björnjakt med Rese6 :)


    Alex my roooomie :)   Vackert, någonstans i Orsa.


Dessa vackra bilder har jag "lånat" av min snälla klasskamrat Cecilia Wallinder http://cecilajja.blogspot.com/

Besök hennes blogg för att se alla underbara bilder hon tar :)

Av Isabelle - 18 september 2011 16:19

Medvetet har jag inte bloggat på länge, då jag har haft mycket att tänka på och göra. Veckorna i skolan börjar få rutin, vi har fortfarande en hel del intro kvar. Men tror att vi kommer from denna veckan köra igång påriktigt :) Helt sjukt bra lärare/föreläsare, roliga kurser och uppgifter. Jag har fortfarande lite svårt att fatta att jag gör detta. De är för roligt för att vara sant :) JAG HAR ALDRIG VARIT SÅ SKOLSUGEN I HELA MITT LIV!!!


Inte ens när jag började på Lillerud..


Klassen är jättebra och vi trivs tillsammans, alla har koll på varandra nu och team buildingen i Kvarnberg hjälpte mycket den.. Man har vekligen hittat varandra och några gäng känns de väl inte inte direkt som vi har, alla umgås med alla och är öppna och sociala. HELT UNDERBART ! Jag trivs med mina nya älskade tjejer :) Livet leker så himla skönt :) Har även haft stora beslut som betagits....


De är nog bland de jobbigast beslut som gjorts i hela mitt liv.

Min älskade Xanthis Olivia har fått avslutat sin dagar på jorden pga. sjukdom. De var de sista jag ville, men på ett sätt så känns de bra, hon slipper lida och jag vet att hon har fått leva på bästa sätt under hela sin tid!

De hade vart värre om hon hade vart tvungen att gå iväg till en ny tränare. Som alla vet så är ju alla tränare olika. Mina hästar lever ju som kungar jämt, dom är bortskämda med allt som går. Utrustning, till foder, morötter och pyssel. Ja de mesta, Olivia kom till mig som ett 3årigt yrväder och plockade sin plats i hjärtat på mig på engång. Vi har kämpat i blod, svett och tårar. Hon har fått mig att fundera många gånger på om jag ska sluta med hästar. De har verkligen brytit ner en och fått börjat från 0 igen. Men de har lärt mig så otroligt mycket. Hon är min bäbis och kommer så alltid förbli.

   Pappa döpte henne till hjälpsamma herrn och hon skulle aldrig någonsin göra nått emot oss. Fick hon skulle hon ju hellst försöka sätta sig i knät på en. Alla underbara ridturer, alla körturer så snönyrt. Galopp turerna på åkern, hon har vart mitt allt!


Trots alla problem hon haft och vi gjort allt. Men denna gången skulle jag tydligen inte få vinna :( Efter hon sparkade mig så fick jag en tankeställare och började se mer och mer att hela hästen förändrades i beteende och sätt. Ett sätt som jag inte känner igen, vilket gjorde att jag beslutade mig för att säga upp kontraktet och lämna tillbaka henne. Men efter diskutioner och vetrinärbesök så fanns de 2 alternativ, låta hon lida och bli värre för att sedan genomgå operation och kanske bli bra häst igen eller avsluta hennes dagar medans hon fortfarande mådde lite bra. Hemma i trygghet..


Hör fortfarande skottet i huvudet flera gånger om dagen. De gör så för bannat ont, varje gång den känslan kommer så kommer tårarna. Jag är glad att vi tog de hemma. Jag borstade henne och gjorde henne fin, som inför tävling, klippte och greja. Pussade och gosade och sedan fick hon många morötter och hon var glad. Pappa fick sedan ta den allra sista färden med henne ut, de klarade jag inte. Men pappa sa att allt gick fort så fort och hon märkte inget, dom är så himla skickliga. Men jag hörde skottet och de räckte.......

 

Den känslan kan ej beskrivas med ord <3



Xanthis Olivia 2006-2011



 

Min vän minuterna innan.... 

Presentation


Isabelle heter jag är 22år. Här kan du läsa om min vardag, mina hästar och alla galenskaper jag hittar på :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards