Thisismylife

Alla inlägg under november 2010

Av Isabelle - 23 november 2010 21:35

Istället för att skriva att de går lång tid mellan inläggen så ska jag vara sentimental och blödig idag :)

 

Pappa kom hit med cd-skivor från 04-07 med bilder på från någon gammal dator som han räddat från döden eller nått. I alla fall så jobbar ju Jimmy natt i vanlig ordning så då är det bäst att passa på. Blir så full i skratt kan inte förstå att jag också varit liten, tycker ju själv inte att jag åldras så mycket på bilderna...

 

Här kommer ett litet smakprov.

2004-2007, vet dock  inte vilka bilder som är från var.

Lägger in nån kommentar under var och ett foto också!


 

The studio med kusin och Jenny 2007 tror jag.



En utav de roligaste dagarna i mitt liv, vinst med min lille plutt! SbRK på tur till Ludvika Oktober 2005?! Och bra gick de för alla :)


 

Till och med mosters skruttunge Linnea har vart liten engång :) 2005?


Jag, skolavslutningen i 9an, det är sjukt länge sen! Juni -05  Flygit en del på hoppbanorna har man gjort i sitt liv oxå, både över, igenom och under ;) Jag och Zanzibar 2005 


 

En 5-åring jag provred i Södertälje hösten -06 


Min älskade Calle påsken -07, snabbjobb på Romme. Han köpte jag sommaren 2007 och sålde vintern 2009 efter ett snabbt avslut på sin travkarriär.


Start med Calle på Färjestad Nov 2007 


  

Fullblodet Blitz som vi köpte, fick äga honom en månad innan jag hamnade på sjukhus efter en tråkig avflygning och han fick åka till himlen <3 Folk säger att man inte kan älska något på så kort tid, men denna krabat var guldvärd och lite till! Han var fantastisk på alla sätt och vis, men han fick lämna oss allt för tidigt.



Och en avslutande bild på mitt andra hjärta <3 lille zanzibar kommer alltid att finnas som en del av mig och min ridkarriär. Blod,svett och tårar och mycket tuggande av grus/sand. Våran sista borta tävling fick avsluta karriären med en vinst och en grustuggning :)   Oktober 2005

 

De var allt för denna gång :)

Over and out!

Av Isabelle - 10 november 2010 20:24

Hmm, jag är på riktigt dåligt humör idag. Jimmy har råkat ut för mig flera gånger idag så...


Egentligen är det inget mer än att snön vräkt ner och förstört mina planer, trött, hungrig och att Lasse glömde sätta på Olivia skorna i morse. Jag vill ju träna, jag vill tävla och jag vill göra de NU! Men allt tar sån tid, tänk att man ska behöva göra allt själv jämt ;)


När jag står på jobbet och arbetar så går min hjärna på högvarv, tänker på både bra och dåliga saker. Saker som kunnats göra och saker man får ångra. Men mest av allt skulle jag vilja ha någon form av bandspelare i skallen för ibland kommer såna smarta kommentarer och tankar eller bara en mening som jag skulle vilja skriva ner på ett papper, men som allt så försvinner de lika fort som de kommer.

Självklart förstår jag också att det inte går och nu tror alla att jag är galen. Kanske inte galen men lite livlig fantasi ;)


Vilket gör att jag saknar min ROOOOMIE så mycket! Måste ringa till henne sen, det är Elin för alla som inte vet...

Jag och Elin kunde ha så sjuka tankar och hitta på så förbannat mycket tok, varje torsdag så var vi trötta och ville ju bara få helg så då spårade det alltid ur. Vi döpte de till porr-torsdagar, fråga mig inte varför?! De ska vi nog inte ta här, men kan ju säga som så att Nalle Puh fick en helt annan sida efter våran teckning... Vi skratta så nästan hela våran våning hörde oss...

                            

Detta är en sån där sjuk kväll med mina älskade tjejer....


Nej nu är det dags att gå ut, fryser redan... Sen blir det dusch och i säng före grey´s börjar. För att sitta i sängen under täcket och glo på TV är tametusan de mest underbaraste som finns (nästan)

Av Isabelle - 9 november 2010 21:47

Mitt favvo program på TV nu :D Desperata hemmafruar!

 

Kör ett riktigt kort inlägg idag, snön vräker ner = banan stängd = lessen Isabelle

 

Som jag har väntat på snön och nu blev jag bara deprimerad bara för att jag inte fick åka till banan. Detta gav mig världens ångest, 5-6månader av detta och max en perfekt månad av värme! Jag bor helt fel, jag måste verkligen flytta till ett annat land (åtminstone i mina drömmar)

 

Kvällspromenaden blev spännande, för i Säter när snön kommer så kommer alla "barn" i olika åldrar ut och leker, dom mindre med snöbollskrig och dom större med sina bilar. Så när jag och Anna kommer vid sjön så kommer en bil, ca 75m före oss börja den sladda men vi gick lugnt och visste att dom sett oss eftersom jag alltid har reflexväst på mig. Sen ser vi hur bilen tapparkontrollen påväg ner i diket rakt mot lyktstolpen. Rakt ner i diket och BOKSTAVLIGEN studsa upp på gångvägen och vilken tur att vi inte gick på den säger jag bara. Fast vi såg att de inte skulle gå så jättebra så vi gick sakta framåt så deras tokfärd slutade ca 30-40m ifrån oss. Fy tusan va jag skratta såg så jävla dumt ut! Mitt i chocken och pinsamheten backar bilen åker till hundbadet och vi fortsätter gå framåt. Där stannar den och någon går ur, vi gick och kollade mindre än en halv meter från lyktstolpen var dem. Sen backar den vänder och åker in mot stan igen.. haha

De roligaste är ju att Säter är en liten stad alla vet typ vilka alla är, så vi vet vem det var! Men jag hänger inte ut någon utifall han inte berättar för sina föräldrar vad han gjorde med deras bil ;) 

Av Isabelle - 8 november 2010 21:20

Mitt ljus i mörker, mitt livs kärlek, Min bästa vän, mitt stöd i vått och torrt, min idol och min hjälte!

  

Jimmy Johansson

 

Detta är männen i mitt liv, jag älskar dem av hela mitt hjärta <3

Av Isabelle - 8 november 2010 21:15

Lägger upp lite bilder jag tog för ett tag sen.

Jag ser inget vackert med bilderna.

men dom har sitt vackra på nått märkligt sätt ialla fall.

Höst, dystert och ledsamt.


      


Men (snart) kommer det nytt igen :)

Av Isabelle - 8 november 2010 20:41

Varje dag kommer jag på saker jag skulle vilja skriva ur mig här i bloggen. Men när jag väl sitter här så har jag redan glömt bort de. Haha, jag är helt otrolig.


Varje gång jag sitter här så lovar jag ju att jag ska bli bättre på att skriva och uppdatera med kort och allt de där. Men jag kan sluta med de på engång. Jag är totalt SÄMST!


Veckan som gått har de inte hänt något vettigt alls. Jag jobbar, jobbar och är i stallet. Andra saker hinner jag inte med, tyvärr. Så när det väl blir helg, vem har tid att ta det lugnt då?! Inte jag ialla fall, då ska jag hellst hinna med allt jag inte gör annars.


Till och med så jag hoppade utgång i lördags för att, jag skulle inte hinna/orka vara bakis en hel söndag.


Kan ju säga att det är rysligt tomt och ensamt i stallet, bara jag och bäbis. De är verkligen hur länge sen som hellst jag bara hade en häst. De märks tydligt när det är dags att ge hö och såna saker. jag är van att dra fram rejällt för att mätta 3st och nu blir det lixom fel. Känns som om jag inte vet hur mycket hon ska ha. (Fast de gör jag ju)


Kollade på hästnet igår och hittade 2 st jag ville ha, en 2-årig ponny som var så jävla läcker i färgerna. Inte speciellt dyr heller, tänkte lägga ett skam bud på 2500kr men Jimmy skrek rätt ut. Antar att de var lika bra ;)

Sen hittade jag en Nordlandshäst, ett föl för 7000kr och där dog jag igen! De är verkligen en häst som jag kan tänka mig. Dels för att det är en fantastisk ras som kan kan använda till allt och sen för att rädda den från att dö ut. En riktigt gammal nordisk häst som vi måste bevara.


Aja tillbaka till mer relivanta saker.

Tisdag: Romme m. Olivia och Niki

Onsdag: Tina kommer och vi klipper Olivia och lite på Niki

Torsdag: Ut och jogga livan


Ska försöka blogga mera, kanske redan i mån! Vem vet..


Av Isabelle - 1 november 2010 19:06

Nu vet jag exakt hur jag ska ha bloggen, den kommer bara att användas på helgerna och när Jimmy jobbar. Nå annat hinns inte med. Iofs kanske jag får mer tid nu när både Lady och Scenic är borta :( Mina älskade vänner! Både jag och Olivia sörjer lite, men förhoppningsvis går de snart över. Nu är de 100% för nu ska vi komma igång med tävlandet på henne igen. Har gjort ett schema och hoppas utan krångel att det blir kval i mitten av december :)


De enda som sätter stopp är ju vädret och jobbe. Skönt vi kan lägga övertiden som vi vill så jag kan jobba mkt vissa dagar och sen lugnar andra så jag hinner träna oxå.


Ridtravarförbundets distrikt Dalarna börjar ta form och jag tror på detta, vi har så många bra människor och väldigt mkt hästar i Dalarna. Igår intervjuade Maria mig till nästa tidning, de var väldigt, hmm roligt.. haha


Annars har helgen gått skitfort precis som vanligt, jag har nog rekord i rännande hit och dit och hellst ska jag trycka in så mycket det bara går per minut också.

Lördagen tog Hanna brum brum och drog till stora staden Säter för att sedan åka på Halloween party i den ännu större staden Vikmanshyttan :) De var helt okej, roliga männsikor, billig dricka och dom flesta var utklädda. Men som vanligt är det ju alltid någon som förstör när man har som roligast......

Aja de var det om det.


Nu laddar jag för övertidsvecka med simpson på tv :) choklad och fanta i min ensamhet såklart :)

Over and out!

Presentation


Isabelle heter jag är 22år. Här kan du läsa om min vardag, mina hästar och alla galenskaper jag hittar på :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards