Thisismylife

Alla inlägg under december 2009

Av Isabelle - 30 december 2009 19:39

Nu har det gått lååång tid. Mén jag har inte haft nån lust att skriva nått. Vet inte varför.. menmen

Nu såhär näst sista dagen på året så ska ju alla kolla på uppesittarkväll, men jag tänkte summera mitt år. Som har vara ett både positivt och negativt.

 

År 2009!

Har kännts som ett mellan år, de har inte just hänt nått. Jag har helt fått släppa min underbara tid på lillerud, vilket KÄNNS! Jag känner att jag vuxit som människa och börjat inse hur jag vill göra min framtid.

  • I Januari fyllde Vicky år och vi åkte för en reunion i Värmlands grönaskogar.
  • I Februari satt jag mig i vagnen och körde kval med Lady och vi klarade det. Jag fyllde även 20år vilket alltid kommer vara ett minne för livet.
  • I Mars gjorde Lady sin första start för mig och sin första start på över 1år. vilket gav en 3e plats + rekord tid. De kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat. Jag och Jimmy flyttade till våran underbara lgh :)
  • I April var jag på häst seminarium i Norge, så jävla kul! Träffade nya människor och knöt underbara & värdefulla kontakter. Jag och flickorna tog en utflykt till åland på kryssning. Sånt älskar vi :)
  • I Maj tog jag en tripp till Värmland igen för att fira mina älskade vänner och träffa alla gamla godingar.
  • I Juni så hade jag långbesök av Hanna, de bjöds på Midsommar i Säter som alltid och de finns ju inge bättre. De blir alltid så sjukt bra! Sen körde vi PL, men de kommenterar vi inte.. haha Lady gjorde ett enormt lopp på Romme då hon blev 5a på 17,2a vilket år sjukt bra för hennes prisklass. Jag och Jimmy firade även 4år. Helt sjukt vad tiden går fort. 
  • I Juli hände de inte så mkt, sommar med allt som är trevligt och mkt jobb.
  • I Augusti kom Elliot in i vårat liv som en helvändning och jag började plugga. Lady startade på Färjestad och satte kanon tiden 15,2ak, de var ruggigt och se mitt lilla monster då :)
  • I September åkte jag och älskling på våran efterlängtad Rhodos trip. Jag älskar verkligen Grekland. Sen kom Olivia in i mitt liv, underbara bäbis häst :)
  • I Oktober började allvaret, kombinera allt, jobb,hästar,skola, monté licens och allt annat som kräver uppmärksamhet.
  • I November gjorde Olivia sin första start i livet i min regi, med Jorma i vagn och hon blev 3a med bra omdömen  då blir man glad. Även Lady startade samma kväll och gick bra. Sen blev de inge mera starter i år. Så för att haft en häst och startat med fram tills september så är jag nöjd som mitt första år som RIKTIG tränare och på 12 starter tjänat 18 550kr. Jag hade satt ett litet delmål på 10 000kr på mitt första år det slog jag och det kan bara bli bättre :)
  • Nu i December har jag blivit klar med skolan, jag har lyckats jobba nästan 100h i månaden sen i somras, jag har tagit min licens, jag har fått min första RIKTIGA sponsor.

Men jag är inte nöjd jag ska fortsätta kämpa och jag tror på att 2010 kommer att bli bra.

Mina mål för 2010 är:

  • Starta mitt efterlängtade företag
  • Söka skolor i Leksand och Örebro
  • Tävla som monté ryttare
  • Sätta upp nya mål för hästarna
  • Betäcka Lady till sommarn
  • Skaffa mig ett eget stall
  • Utvecklas ännu mer

Jag ser just på framtiden, jag önskar bara lycka och välbefinnande till mina vänner!

Jag känner för engångs skull att jag vet vad jag vill!


GOTT NYTT ÅR & SKÅL!

Av Isabelle - 13 december 2009 21:58

Idag är det Lucia men jag har faktiskt inte märkt av nå firande alls. Tänk va roligt det vad med Lucia förr, när de var julshower och man tyckte de va så drygt med alla timmar av träning och övning men när vi väl körde alla uppträdande så fanns de ju inge bättre och de var värt varenda ansträgning :D

 

Som jag skrev i förra inlägget så var allt Down, nu är det mycket bättre. Mycket tack vare att jag åkte till Lindblom med Olivia och Lady och dom fick sina bedömningar. Olivia var stel i vänster sida och hade lite skavanker på karpall led och knä bak med det sprutade han så de ska förhoppningsvis försvinna och sen visade han vad jag ska göra hemma, det blir grejt. Extriören var okej, varken toppen eller botten utan normal. Däremot blev han överförtjust i Lady mot alla odds :) De va skit kul och hon var fin i hela kroppen förutom där hon fått sin spark. De trodde jag inte heller, ja menar hon har vart hos mig i över 1 år och aldrig blivit behandlad. Och jag kan inte minnas att hon blev behandlad nån gång under sitt år på Lillerud heller. Hon fick väldigt bra på sin extriörs bedöming, så jag blev glad. Då kan man ju få tag på en ännu bättre hingst. Så nu har jag grejat med hennes ben sen i torsdags kväll så peppar peppar tror jag att det har blivit bra. Körde henne i 5km idag så i mån får vi veta. Olivia körda jag till N-hyttan igår och hon bråkade ingenting och de var hur kul som hellst. Tummen upp för det!

 

I tisdags var det näst sista gången på licensen och vi skrev prov, hade nästan glömt hur löjligt lätta dom är :) A,B,C och ringa in rätt alternativ tog ca 15min för mig och de kändes toppen. Vill hellst ha alla rätt ju. Nu på tisdag är det sista gången och jag tror Scenic får följa med igen. De har ju gått förvånansvärt bra att ha henne med så. Sen har vi avslutning och får tillbaka proven samt att Romme bjuder på julbord så de kan bli riktigt trevligt.

 

På onsdag drar vi iväg till Bromma på julfest jag ser fram emot det, konstigt bara att behöva gå till systemet mitt i veckan. Synd att inte hela våran grupp följer med och överlag , vi blir bara 11st från Blg kontoret. Men jag, Jen, Linda och Anneli jag tror inte vi behöver vara oroliga för att få tråkigt :)

 

Sen har jag jobb helg och jobbar faktiskt bara 4ggr till i år :D De ni, SOFT!

 

De va nog en lite uppdatering ville lägga upp en så härligt film på Elliot och min syster dotter från igår men så klart glömde jimmy överföra de. Så de få bli later..

Natti natt!

Av Isabelle - 8 december 2009 14:51

Nu har jag kommit till att jag skiter i allt stadiet. Därav bloggandet, jag suger så grymt på detta asså.

 

Blir trött på allt som säger att man kan fixa allt själv. För mig är de bullshit! Du kan bara vara lycklig om du har pengar, säg inget annat. Fick massage i söndags och massören sa att jag nog borde gå till en kiropraktor och räta ut ryggen. Men vem tusan har råd med det.....

 

Jag har kommit till insikt att jag inte orkar leva som jag gör längre, tyvärr. Jag är 20år och har slagit sönder min kropp mer än många andra. Dags att börja lyssna på sig själv och ta fram sitt ego. För att helt enkelt må bra. Speciellt rygg och nacke har tagit mkt stryk efter alla dessa hästår och avramlingar. Så att jag tror jag ska ta en paus på 1-1½år från mina älskade djur. Dock tänker jag behålla Lady men kolla om en vän till mig kan ha henne ett tag så jag kan få göra nått annat och nytt.. Om jag skulle sluta med hästarna helt så skulle jag spara mellan 4-5 000kr i månaden vilket är JÄVLIGT mycket pengar.

 

Så de blir lindblom på torsdag med DOM till Lady och Olivia.


Nån som vill börja ett nytt liv i typ Februari?

Typ på andra sidan jorden kanske :)

Presentation


Isabelle heter jag är 22år. Här kan du läsa om min vardag, mina hästar och alla galenskaper jag hittar på :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards