Thisismylife

Alla inlägg under februari 2011

Av Isabelle - 28 februari 2011 22:56

OSCARGALA :D

 

Sen lite mer O.C

 

ÅÅÅ vad jag är glad, ingenting är omöjligt när man heter Isabelle. När man minst annar de så kommer det.

 

Jag tror på ÖDET :)

Jag tror att allt ont har något Gott med sig.

Varje gång vi faller, så ger det oss styrka att klättra högre.

Av Isabelle - 24 februari 2011 22:57

Önskar jag hade en vän. Som kunde ta bort det som gör ont... De känns som att jag är ensammast i hela världen. Den tyngd och den sorg. Man vet aldrig vad man har förens man förlorat det....

Av Isabelle - 24 februari 2011 13:18

Jävla skit bil, jävla kyla och jävla allt annat oxå för den delen!!!!

Skulle ha vart och jobbat men fick ju såklart flytta hela skiten tills på måndag.. Varpå jag skulle ha träffat min handledare på AMS men nu får vi flytta de för 3e gången igen...


Barolo kom med på Örebro, lopp 2. Dock fick han spår 8 bakom bilen.. vi har då inge tur när de gäller spår iaf.. Skit och skit! Men de kanske blir bättre under året..Daniel Olsson blir det som kör, tror att de kommer funka riktigt bra..


Annars då, ja O.C maraton på tvn och jag bara grubblar. Vet inte hur jag ska göra?! Jag måste lämna ett svar idag. Men jag vet inte... Jag orkar inte, vill bara lägga mig ner och sova ett tag så jag slipper allt...


Av Isabelle - 23 februari 2011 09:27

Min jävla dator dör hela jävla tiden, så 2ggr har jag inte hunnit skriva klart inlägg. Och när de blir så då skiter man hellre i det.. Nu får vi väl se om jag ens hinner få upp detta.

Idag är det kallt som alla vet, jag vill inte ens gå ut! Som tur var har jag nu fått en ny motorvärmarsladd, men inte av Jimmy. Men jag antar ingen är förvånad.. Ska snart gå ut och sätt i den så jag kan åka till hästarna sen.. Olivia måste tränas idag oavsett väder. Start på fredag :) Sen har jag ju lillskiten, han har ju utegångsförbud eftersom han rymmer så jag ska ut och köra av han lite energi :)

Men just nu sitter jag och tittar på SNYGG, SEXIG, SINGEL fy fan vilken underbar film!

 

Vifår höras senare, med tanke på att halva inlägget försvann IGEN!

Bildbomb :)

                  

Av Isabelle - 20 februari 2011 16:21

En dag kvar :)


Kvalet i fredags gick jättebra, Kajsa var dock lite sen så jag var ut och värmde själv. Fan va stark och het hon blir! Jävla monster! Men efter värmningen så kom alla och sa att hon såg jättefin ut :) Då växer man ett par centimeter på engång :)

Kvalet gick bra, som sagt. Inga märkvärdiga tider. första 500 1,25, första 1000 1,23,5 sista 1000 hade Olivia gått 1,19 och tiden stannade på 1,22,2. Så de var bra!

  


 Hon har ju trots allt inte gått såna här farter sedan November 2009, tror folk har lite lätt att glömma de och då dömmer dom ist. Men jag tar inte åt mig, jag vet vilket jobb jag gjort och för nästan exakt 1år sen blev hon opererad och då föll allt, hela min värld rasade och jag trodde ärligt att jag skulle skita i allt och lämna tillbaka henne. Vägen tillbaka har kännts låååång och oövervinnerlig! Men nu är vi här :D Och det är mycket börda som lättat från mina axlar.. Känner att jag hittat tillbaka till den där känslan jag hade där i November när allt brar funkade :) Nu är jag där igen och nu JÄVLAR säger jag bara!

Anmälningar till Romme i morgon. Har ju lopp åt båda, Olivia vet jag kommer med men nu börjar jag faktiskt bli lite orolig för Barolos del, för redan nu har över 11st anmält till hans lopp och han har ju trots allt bara 229p så är lite nervig.. De är ju så dåligt med lopp för hans del annars, då måste jag uppanmäla han vilket oxå kan vara lite trökigt :(

Aja vi får se i morgon helt enkelt...


Igår gjorde jag min första dag :) Började vid halv 8, släppte ut hästar i -26 och strålande sol. Bet friskt i kinderna! Sen mockades de, hade glömt hur lång tid 19 boxar tar när man är själv :p Sen fixa vatten i dom hinkar som fanns, hö osv. Sen stannade jag och hjälpte Fredrik ta in dem igen :) Sen åkte jag hem till mina egna och började fixa där, men sen fick pappa fortsätta så jag skulle hinna fixa i ordning mig innan Elinor kom och hämtade mig :) Sen åkte vi till Lisa och sminkade oss och fixade håret. Där var det trevlig förfest med massa folk och bål! Elinor krånglade och jag hjälpte henne så ja, vi hade mest tjejbekymmer och såg knappt ett helt lopp på V7. Sen blev de taxi tll galaxen och in i minglet!


Måste säga att de var den roligaste travgala jag nånsin varit med om :) Kanske berodde på alkohol intaget?! man vet ju aldrig ;) och självklart folket! Helt galet var de! Åkte dock hem innan de slutade med de vare värt, de räckte lixom! Jimmy hämtade mig och jag babblade väl hela vägen hem. Tyvärr så blev de ju en lite down grej på slutet där när jag fick veta en sak. Tyvärr är jag fortfarande ett stort hot! Fast jag har fast förhållande i över 5,5år... Jaja, shiet happens! Jag har då aldrig menat något illa, jag är alltid lika glad och trevlig mot alla oavsett vem.. :)

  



Idag har dagen inte varit sådär jätterolig kanske! Svärmor och svärfar räddade mig i morse från morgon promenaden, jag var inte i skick att lämna lägenheten kan jag ju säga.. Så nu är klockan snart 17.00 jag ska sätta på mig kläder och gå utanför dörren för första gången idag. Åka till mina 2 juveler och gosa lite :)

Av Isabelle - 18 februari 2011 10:35

Nu har jag iaf både rätt datum och dag :p

 

Idag är de kval, har seta och läst travronden och proppar.! Jag är laddad, nu vill jag tävla nu på engång! :D men hoppas de går lika bra som alltid när vi ska till Romme.  Allt är packat och fixat och prinssesa mådde kalas i morse så allt är som vanligt. Jag har döpt dom till Shrek och Fiona :p inte för att Barolo är ful utan för att han är den större grövre med mycket muskler och Olivia är väldigt nätt och mycket muskler. Sen så är han lugn och go och Olivia flaxar och far.

 

Jaja, nog om de. Mina hästar är bäst och jag tycker så himla mycket om dom! Kan stå och kolla på dom i hagen hur länge som helst. Så kommer barolo fram hälsa på en och kollar med sitt stora kloka huvud och jag råkar ha lite äpplen eller morötter i fickorna. Sen kommer fröken nyfiken och nästan hänger sig på en för hon vill gosa gosa gosa!!! Så fort nån går in i hagen så kommer hon fram och kollar om nån har tid med henne eller som när Carina ska ta in shettisarna, då hjälper Olivia till med att jaga bort dom ist :p

 

Travgalabiljetten i plånboken! Klänningen framhängd, vet dock inte vilka skor till :S Skulle behöva färga håret oxå och tänk va roligt de hade vart och varit fin i det med :p men jag suger på att fixa till de så .. 

I mån ska jag till Fredrik och jobba min första dag oxå! Spännande!

 

Aja, nu ska jag äta frukost ut och köra Baro en vända,sen lastar vi och sticker vid 3 :)


Av Isabelle - 16 februari 2011 21:30

Har lite dåligt med uppdateringar och tid just nu så vi kan väl kalla det bloggtorka?! Igår var jag och kollade på nya jobbet, jättefint ställe. Börjar på lördag så man får komma in i lite rutiner osv. Han hade 19st för tillfället så de finns ju lite att göra om man säger så.. Och 126kr/h när man är utbildad! hallå! hade jag vetat de tidigare hade jag nog redan vart hästskötare på heltid. Fast då hade jag ju inte haft mina egna underbara djur! Så de är alltid antingen eller :)


Idag har jag ridit Barolo, skulle köra lite i backarna i Bispbergshyttan men de gick lite för mycket timmerbilar idag och jag visste inte från vart dom kom, om dom kom från mårtens hållet (vanliga vändan) eller från bispberg/bispbergshyttan. Eftersom jag heller inte vet hur hästarna reagerar och är inte säker på att jag vill pröva, när chafförerna oftast har noll respekt så tog vi en ridtur ist, där kommer dom inte åt oss iaf :)


Träffade på den stackars skotern som körde omkull så jag skratta nästan så jag trillade av. Såg så jävla roligt ut, allt gick lixom i slow motion. Baro blev iaf inte rädd för den, men som den norrlänning han är så kanske han är van :) Riktigt rolig att rida på han, vilket jävla tryck de är i han. Och muskelberg, han skulle kunna rycka ner huvudet och jag skulle flyga som en vante. Men han är så himla snäll, han testar lite. Men inget dumt och lite roligt. Så man vet att de finns lite bus i han :)


Skulle ta en tur med Olivia sen, men klockan sprang iväg för att jag och baro var ute lite längre än planerat och myste runt. Så då spar jag henne till i mån, känner av henne och kollar så allt är bra :) Fixar utrustningen, putsar och donar. Hon har spår 3 i kvalet och håller hon sig i skinnet, utan att bli för het så ska det hela gå vägen. Men som tur är hon otroligt travsäker så någon galopp tror jag inte de blir, mer att hon tokrusar och blir arg om hon inte får bestämma farten själv :p Mitt puckade monster!


Sen hämta jag spån så nu har jag ont i armarna. Först packa 30 balar på släpet, sen 15 balar på släpvagnen. Sen skulle 30 balar ur släpet och in i stallet och logen.

Sen vatten och hö, mocka och dona. Sen avslutande med natt putsning, massage, bandagering och smörjning. Allt myspyssel med pållarna! Dom är ju bara för goa, nu vet jag varför Olivia har småsår i huvet med jämna mellanrum. Jo för att hon vill gärna stå och gosa med Baros rumpa, hon sänker huvet och kör in de mellan hans bakben. Vilket herren inte gillar, hon är lite för klängig på han. Men samtidigt så blir han tokig om jag tar ut han från hagen och ska göra nått. Då skriker han efter henne som en stucken gris och när man släpper ut han igen så nästan springer han fram till henne på engång. Puckon! Lika om jag har Baro i gången och pysslar med han, då sticker Olivia ut huvet och slickar på han :S Och har jag Olivia på gången då börjar Barolo greja och ska stjäla uppmärksamhet. Ja dom är för roliga :) SÖT DJUREN!


Nu ska jag krypa ner i den stora varma med mitt lilla ulliga gulliga som ligger och snarkar breve sängen :)

     

Av Isabelle - 14 februari 2011 20:08

Idag är det alla <3-dag :) Och det betyder att jag fyller år snart:p oviktigt vetande kanske, men viktigt för mig :) Kanske kanske, har jag vart snäll :)

 

Lite snabbt om helgen.

Lördag : Började dagen med att åka till stallet och köra lite häst, både Olivia och Barolo gick den vanliga vändan. Fick även hjälp av hela styrkan i stallet, Linnea, pappa, mamma, Stella och Elliot. Linnea fick följa med ut och åka rockard med Barolo, tror hon tyckte de var väldigt roligt :) Sen fixade dom lunch, mamma hade handlat med sig grillkorv med tillbehör så brevid transporten gjorde vi grill plats i solen :) Hur mysig som hellst, men full rulle hela tiden. Sen tog vi Nickeli och Frej och gav oss ut på en vända, men att köra shettis är ju hur konstigt som hellst nu. De var länge sen nu och de går långsamt..haha

Sen när vi skulle ge hästarna kvällsmat och natta dom hade Stella lite separations ångest ( en trött 2 åring) hon la sig ner på golvet och började tjuta! Hon skulle minsann alls inte åka från stallet. Fast de var mörkt och vi förklara att hästarna skulle sova :) Söt ungen då!

 

Söndag : Min klumpar hade vilodag så de var bara ponnyridning för hela slanten. Först fick Stella rida Nickeli runt runt på gårdsplan sen gjorde jag i ordning Frej och jag och Stella åkte i rockarden och Linnea red Nickis. Linnea har blivit så duktig :) Moster blir så stolt! Hon kan nu både sadla och tränsa själv ordentligt och hon klarar av alla 3 gångarterna, även om galoppen fortfarande är lite läskig. Och hon hinner med att rida lätt på Nickis. Enklare för henne på dom som är större, men de är ju inte så konstigt när Nickis har små små steg :p

Sen åkte dom hem och jag och pappa gick in till Lasse för att fika lite och kolla på Maharaja. Monster hingstarna! tyvärr är ju Ready cash snäppet bättre och får kalla sig världens bästa häst i sin ålders grupp :)

Sen var vi och hämta hö, lika bra och fylla upp. Vi har ju stora rundballar nu och ingenstans att göra av dem. Så då hämtar vi ungefär en varje,varannan vecka. Men bonden vi köper havren och höet av bor ca 5min me bil ifrån så de går fort :)

 

Så idag är det äntligen måndag. Snor kallt, för kylan tyckte tydligen att de skulle kolla igen :S Vart ute och kört båda den vanliga vändan idag oxå, har till och med tagit fram rånarluvan för första gången denna vintern. Efter jag kört båda var mina fötter jätteledsna så jag satt i bilen i ca 20min innan jag gick in och fortsatte. För dom som undrar så är min vanliga vända 12km. Sen har jag lagat middag till mig själv :) Köttbullar, mos och gräddsås, fast Jimmy får lite när han kommer hem ikväll :)

 

Idag är även en speciell dag för mig, för några år sen gick en väldigt nära vän till mig bort på denna vackra dag! Så jag blir alltid sentimental och känner väl inte riktigt den där glädjen. De finns så många minnen och frågor utan svar..

Hoppas du har det bra där i himlen Petra! Vi ses en vacker dag, kära vän.

  

 

Nu är det dags att avrunda, kolla på nya jobbet i morgon. Saknar de gamla lite, fast bara när jag pratar med gamla arbetskamrater. Annars trivs jag med livet just nu och har inget att klaga på :) Lite fattig men shiet happens :)

Tack och hej!

Presentation


Isabelle heter jag är 22år. Här kan du läsa om min vardag, mina hästar och alla galenskaper jag hittar på :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards