Thisismylife

Alla inlägg under januari 2012

Av Isabelle - 11 januari 2012 20:59

Ibland känns de som om min tid står stil och att allt och alla förändras runt mig. Ser man gamla klasskompisar sen låg, mellan och vissa ur högstadiet så känns allt väldigt märkligt.

Jag tycker själv att de är rätt jobbigt, då jag inte vill bli förknippad med den tiden. Så ser jag folk man känner igen går jag hellst omvägar. Jag är verkligen inte den som går fram och pratar, utan när de händer mig tycker jag mest att de är jobbigt. Varför bry sig nu när man ändå inte pratade med varandra förr?! Man behöver faktiskt inte vara vänlig jämt, de blir bara så pisamt.


Däremot älskar jag att prata gamla minnen med folk som alltid varit mig nära. Speciellt när nån säger visste du att den och den är tillsammans. De är så komiskt hur folk hittar varandra när man blir äldre, par man inte ens trodde kände varandra när vi var yngre. Och när man blir chockade vilken förändring en del gjort. Inte till de sämre utan bättre, bra för dom. De behöver inte vara utseendet på de sättet.

3år till och sen är de 10år sen man gick ur högstadiet, tiden går sjukt fort!


Det vara bara något jag kom att tänka på, var inte de jag skulle skriva om egentligen.


Studiedag idag, började med omtenta var hyper nervös och sen var de ju lekande lätt. Så nu kan jag släppa de, sen körde vi lite övningar tills fredagen prov. Mina hotell gäster blev Erik och Disa Adielsson, Jörgen Westholm och som företagsbokning travkompaniet. Rätt kul, speciellt när man ska genomföra utcheckningar och betalningar, man kunde ju hitta på vadsom hellst som dom köpt. De spårar alltid ur i vilket fall.

Sen körde jag och Angelica konferens uppgifterna som ska in i morgon, lite klurigare och få till det. Mest för att Exel inte ville arbeta med oss.


Vi tog även en super härlig långpromenad i solen och ladda energi, såna här dagar älskar man snö. Klarblå himmel, solen skinner och de var 2-3 minus. De blev väl en mil, med avslutning längs orsa stranden och lite bilder.


Sen har det varit lungt, hostar väldigt mycket och så. Så nu blir de lugn uppladdning inför en vild helg :)

Proppar i mig c-vitamin i alla dess former. Både brus, kiwi, apelsiner och vatten med citron i och självklart massa vitlök i maten. Vara sjuk finns inte i min värld, sälen i helgen och helsingsfors på studieresa nästa vecka. De finns ingen tid nu.








 




 

Av Isabelle - 9 januari 2012 19:39

Ingenting ville nog igentligen åka till Orsa i morse, uppenbarligen inte ens jag så trött och död som jag låg i sängen..

Kallt och jävligt måste jag säga.. Och bilen den ska vi inte ens tala om, men de löste sig och vi trillade in på lektion 35min försent och bilen går nu bättre än någonsin. Nästa så man inte vill skilja sig från den...


Men snart så, pappa är nog trött på mig ändå av att ha tjata sönder han med att jag vill/måste/ska ha en ny bil :)

Så nu så, nu är de på gång..


Som sagt är jag tillbaka i O-town, vi har haft hotell och konferens idag och kör de hela veckan. Studiedag på Onsdag, hade gärna dragit till grönklitt då men vi ska ha prov på Opera bokningsprogram på fredag och vi kan bara träna de ifrån skolans datorer så de blir att sitta där hela dagen. Men lite sov morgon får man allt ta.


Måste säga att de är ganska ovant att de är så mycket folk i skolan nu, nästan alla är tillbaka utom skidklasserna vilket känns lite konstigt. Nu ska jag sätta fart och skriva ihop ett mejl så de blir någon LIA-praktik för mig i vår och även hitta en monter till TUR-mässan i Februari. Hoppas jag får det jag vill ha, de ligget i Dalarna så får de bli en längre resa till hösten. Nu känns detta helt rätt :)


Nästa vecka har vi studiedag mån-ons och tors-sön åker vi till helsingfors med rese 5 på studierresa. Kommer bli skitskoj!


Efter det ska förhoppningsvis Lillan flytta upp hit också, jag och mora ska och kolla in stallet här i veckan. De blir riktigt bra slipper man vara så rastlös på kvällarna. Tänkte försöka få tag på en sele nu så jag kan börja köra in henne/ tömköra henne. Hon är ju så villig på allt och lättlärd. Stallgången och träns var ju som en fis i rymden. Hon fattar precis och hon bryr sig inte de minsta. De är så kul, de ska bli väldigt kul att se henne utvecklas och växa.


Maria var ut på nyårsdagen och vaccinerade och fixade tänderna på Bobis och Lillan, nemas problemas. De är skönt, vi såg även att små vargtänder börja komma fram, men hon är för liten än för att plocka bort dem. Så till sensommaren/hösten nånting.


Nu ska jag fortsätta jakten på dom där varma skona jag precis blivit lurad på.


 


Snart kommer mina tjejer <3 och killar?! <3 :)

Av Isabelle - 7 januari 2012 14:57

 


Mascot läder ridstövlar strl 38, normala i skaftet. Sköna och mjuka att rida i. Lite dammiga på bilden. 450kr

 


Bettlöst träns strl full 50kr

 


Helt ny kedje grimskaft med läder. Till tävling eller uppvisning, prislapp finns kvar 75kr

 


Finntack trav täcke sommar strl 130, lite små hål på ryggen. Lätta att laga, 150kr

Sadel padd, strl full. Köpt på aubiose inte mycket använd 75kr


    


Reflextäcke strl ponny, lämna bud. helt men lite skitigt nu. Fås tvättat

 


Snowboard strl 140cm Junior och hjälm strl M 56/57 säljes i paket 700kr





Tjockt vinter täcke strl 145, användt ca 1 mån. Köpt på aubiose, aldrig tvättat. Inge hår på insidan. Helt och snyggt. 500kr






Allt finns i Säter, men jag pendlar säter-Orsa 2ggr i veckan så jag kan ta med de och lämna efter vägen.

Priserna är diskuterbara vid snabb försäljning.

Mer än bilder finns vid intresse! 

Av Isabelle - 7 januari 2012 14:11

Håller på att bli tokig på grannarna! Skulle ha en lugn eftermiddag tänkte jag, men 700 odjur firar födelsedag och de vibrerar i hela taket... Inte något jag gillar direkt, men förhoppningsvis bara en gång om året..


Solen lyste så vackert igår att jag önskade att jag var ute i en backe och gled. Var på jag kom på att jag skulle åka och köpa en ny hjälm och kom ut med ny bräda, bindningar och en hjälm. Så nu är jag laddad, blir väl att åka varje ledig studiedag nu ett tag då ;) 


Idag har jag jobbat och i morgon sen är de slut för denna gången, kommer att sakna de. Men nu laddar vi för plugg! och våren kommer gå väldigt fort när vi nu får gå ut på våran första LIA.


Nu sitter jag och försöker sälja lite hästgrejer och andra saker, även bilen. De går faktiskt bättre än förväntat :)


Ska försöka packa och tvätta också, hade 3 väskor påsar med mig ner upp kommer jag ha 5 väckor, vinterkläder och brädan. Kanske sno med mig mammas längdskidor oxå ;)


Lite bilder från nyår, dom får tala för sig själva :)

     


   

Av Isabelle - 5 januari 2012 20:45

Ojoj, nu är jollovet slut. Och jag har inte bloggat nånting, jag som skulle vara så duktig....


Kan ju säga att jag har jobbat, vart i stallet och jobbat.. Typ endast, haft 6 lediga dagar på 3v, så ca 2ggr i veckan med andra ord. Jobbar ända in i de sista till på söndag och på måndag morgon så sätter vi oss i bilen och åker till Orsa igen. Dock blir de väl min gamla volvo som får följa med upp igen! SUCK! Fast har ju helt enkelt inte hunnit med att åka runt och kolla på bilar heller, eftersom pappa och jag aldrig vart lediga samtidigt.


Men idag har vi faktiskt vart iväg och testat en. Jag gillar den och är bra sugen... Men inte ett enda kriterie som jag hade på min lista för ny bil. Tror dock detta blir ännu bättre, men jag hade ju hellst vela fixat detta innan jag åker till Orsa... Men jag får inte alltid som jag vill :)


Har haft en härlig tid hemma och laddat batteriena och träffat massa godingar. Fått en massa jättefina saker, även om jag inte skulle få julklappar så har jag fått grejer endå. Förstår inte hur de hela gått ihop. Men fick några julklappar som sticker ut ialla fall, syrran tycker att jag är tjock och ska därför springa lidingöloppet nästa år, vilket gav mig den perfekta nyårslöftet. Som jag fixar till 99% mer än nöjd! En super god parfym och present kort av älskling, en glassmaskin av mamma som SIBA får tillbaka. Kanske inte vad jag önskade mig, men ialla fall. Så egentligen de enda som jag inte införskaffat är den där kappan jag tjatat om ett bra tag. Den kommer tillsammans med lönen i slutet av Januari och nya bindningar alt. ny bräda. Sen har jag nog uppdaterat allt jag har. Ny transport står ju också på listan men de bli i sommar möjligtvis. Vi tar några stora saker åt gången.


Nu ska jag ut med Elliot på kvällspromenad och sedan i säng. I morgon är min sista sovmorgon på en vecka kanske.

Justja final i natt och jag ska försöka titta med älskling <3

Presentation


Isabelle heter jag är 22år. Här kan du läsa om min vardag, mina hästar och alla galenskaper jag hittar på :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards