Thisismylife

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Isabelle - 4 mars 2012 22:01

Jag bloggar inte längre för alla dagar är sig lika. Speciellt uppe i Orsa. Sen har jag haft ett par jobbiga månader med sjukdom osv. Men tur jag inte är den enda i sverige som varit dålig ;)


Sen har jag börjat stamkunda på vårdcentralen igen. Så min travkarriär ser längre bort ut nu än någonsin i mitt liv. De är sjukt jobbigt. Jag blir så sugen, jag vill också ut och köra häst. Speciellt nu när de börjar bli vår. Lite yrkesskadad är man ju när man kollar hur marken ser ut och vart man skulle kunna köra och inte pågrund av tjäll lossningen.

När man ser hur alla laddar inför starter osv. Jag är rent utsakt riktigt deppig, jag läser gärna inte ronden, kollar inte travsport speciellt ofta, de skär i hjärtat när jag kollar på trav och på Romme har jag inte ens varit i år. Trav 365 läser jag dock nästan varje dag. Men de är så sjukt jobbigt, de går inte att förklara.


Att hamna i den sits att du inte kan göra de du hellst av allt vill, visst skulle jag ju inte kunna vara lika aktiv för att jag är i skolan. Men just att jag inte ens kan när jag inte är där.


   

Denna gången ser jag inte ens ett ljus i mörkret än. Blev behandlad i måndags och fick nya sprutor. Doktorn satte dom på fel ställe bokstavligt talat, så kvällen avslutades på akuten pga kraftiga muskelkramper då kortisonet hamnat i muskler istället. Några nya sprutor får jag inte eftersom de inte ens gått 4mån sen förra och att rehab inte ens har friskrivit mig från förra gången.. Så nu sitter jag här med smärtstillande och antiflamatoriska saker igen tillbaka på 0 med smärta och inget fungerar. Och de ständiga ringandet till läkare och skit till höger och vänster.


Vi har dessutom 5v Amadeus nu som är en av de svåraste kurserna på utbildningen och man bör inte missa en dag då de är svårt att ta igen och klara tentan. Och vad gör inte jag då! Jo jag börjar med att komma föresent för att jag ska på röntgen i morgon bitti!


Sen ska vi ut på praktik och hur ska jag klara de med min arm då?! 

Ja den som lever får se, just nu är jag bara trött på skiten eftersom jag sover så dåligt.


På hästfronten så har Barolo åkt hem, min kärlek. Jobbigt var de, men med ännu mera krångel finns de ju inte ens med på min planet att ha ett varmblod nu.

Så istället har Lillan fått en pyssling till kompis, en b-ponny på 18år som är till sällskap och rid/körponny till tjejerna. Få hoppas att jag kan bli så pass bra så jag kan få köra honom lite då ialla fall.





 

Amela var dagens stallhjälp :)





Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Isabelle heter jag är 22år. Här kan du läsa om min vardag, mina hästar och alla galenskaper jag hittar på :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards